Dr. Ing. Carlo TOZZI SPADONI - Interviuri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 



Bucuresti
19
1 EUR = 4.6669 RON
1 USD = 4.0761 RON










RFI

Interviuri

Arhiva

Dr. Ing. Carlo TOZZI SPADONI, Co-Fondator, Insurance Engineering Services


Potrivit statisticilor realizate de reasiguratori de top, pierderile provocate, in ultimii 25 de ani, de dezastrele naturale au inregistrat o tendinta crescatoare spre deosebire de dezastrele provocate de oameni.

XPRIMM: Managementul daunelor va pune in contact cu impactul direct al fenomenelor meteorologice extreme. Cum comentati frecventa si severitatea acestor evenimente in ultimii ani?
Carlo TOZZI SPADONI: Ne-am confruntat intotdeauna cu pierderi provocate de fenomenele meteo, chiar si in regiuni mai blande, cum ar fi Europa Centrala si de Vest, care nu au fost expuse unor conditii climatice extreme de temperatura si precipitatii.

Prin urmare, nu as spune ca ne confruntam cu pierderi unice, care n-au mai fost inregistrate anterior niciodata. Mai degraba, observam cu siguranta o crestere remarcabila a frecventei evenimentelor, care, desi poate nu sunt extraordinare, sunt mai mult decat suficiente pentru a declansa acoperirea prin asigurare. Potrivit statisticilor realizate de reasiguratori de top, pierderile provocate, in ultimii 25 de ani, de dezastrele naturale au inregistrat o tendinta crescatoare spre deosebire de dezastrele provocate de oameni. In privinta riscurilor, am mai observat ca si zonele mai blande, bine proiectate, construite si protejate au fost afectate de mai multe ori in ultimii zece ani, depasind cu siguranta frecventa asteptata conform datelor istorice, ca sa nu mai vorbim de cele in baza carora primele de asigurare sunt determinate.

Un anumit tip de eveniment - ploile subite si abundente intr-o zona relativ limitata -, reprezinta, probabil, cel mai comun eveniment meteorologic, desi, la sfarsitul secolului trecut, era aproape inexistent. Consecinta imediata este ca, in aceste conditii, chiar si cele mai modern sisteme de drenare se dovedesc absolut inadecvate si provoaca pierderi semnificative.

Mai mult decat atat, fiecare tara europeana a suferit, in ultimul deceniu, inundatii semnificative, al caror impact, partial cauzat de factori provocati de oameni, a afectat grav piata asigurarilor.

XPRIMM: Cat de mult contribuie noile tehnologii la imbunatatirea activitatii? Este managementul daunelor un proces mult mai eficient astazi decat in anii anteriori?
C.T.S.: Schimbari se produc din ce in ce mai des intr-un ritm imposibil de imaginat in urma cu 20 de ani. Acest lucru se intampla cand folosirea Internetului si a e-mail-ului devenea, mai mult sau mai putin, o practica standard in orice industrie, inclusiv a noastra. Acest lucru inseamna, de exemplu, ca eu - ca oricine altcineva din cadrul companiei si din exteriorul acesteia -, pot sa colaborez oricand cu filiale din orice colt al lumii, sa schimb informatii, sa programez intalniri, sa trimit rapoarte si alte documente ca intr-un birou fizic. Implicit, acest lucru aduce atat oportunitati, cat si provocari si presupune mai multa munca in echipa si mai multe schimburi de cunostinte in domeniu decat inainte.

In ultima perioada, dronele, Google Maps, echipamentele criminalistice digitale portabile, combinate cu telefoanele inteligente, au schimbat radical modul in care strangem, analizam si procesam informatiile si emitem rezultatele.

In ceea ce priveste eficienta, ganditi-va doar ca filiala noastra din Romania, cu un singur Adjuster full-time, se poate folosi, gratie tehnologiei si organizarii companiei, de caracteristicile a mai bine de 70 de Adjusteri din aproape intreaga Europa, cu experienta indelungata in aproape toate domeniile si industriile tehnice.

XPRIMM: Pe de alta parte, cat de mult ii ajuta aceste tehnologii pe proprrietarii de imobile in atenuarea riscurilor? Sunt aceste tehnologii utilizate astazi cu adevarat eficiente in controlul riscurilor?
C.T.S.: Desigur, tehnologia poate fi folosita cu siguranta in acest sens: ganditi-va doar la mentenanta predictiva prin IoT (Internet of Things), care, teoretic, ar trebui sa ne permita sa reducem semnificativ pierderile provocate de defectiuni ale utliajelor. Mai mult, cipurile din echipamentele de lucru ar putea sa ne permita deja monitorizarea sanatatii angajatilor, precum si evenimente imprevizibile care pot avea loc in medii izolate si nesupravegheate.

Tehnologia bazata pe Internet este implementata pentru a monitoriza zonele expuse la incendiu (accidental sau nu) si pentru a permite reactii prompte inainte ca un eventual incendiu sa devina greu de controlat.

Statistic, observam cu siguranta o reducere a numarului incendiilor si, implicit, a pierderilor aferente la nivelul instalatiilor industrial, ceea ce se datoreaza in mare masura imbunatatirilor aduse de organizatii, dar si a modului in care sistemele, mai ales cele electrice, au fost proiectate si construite incepand cu cea de-a doua jumatate a anilor '90.

Cel mai probabil, tehnologia va continua pe acest trend, ceea ce explica partial motivul pentru care piata property este pe o panta descendenta de o perioada indelungata, in ciuda pierderilor provocate de fenomenele meteorologice.

XPRIMM: Care sunt, in opinia dumneavoastra, cele mai provocatoare aspecte in managementul riscurilor meteorologice?
C.T.S.: Aceste riscuri - si as include aici si cutremurele -, au o caracteristica specifica prin prisma faptului ca, atunci cand se intampla, adesea in mod neasteptat, acestea lovesc zone mari si vin insotite de multiple riscuri (civile, publice, comerciale etc.).

La nivel corporativ, o problema importanta este reprezentata de organizarea adecvata, resursele financiare, tehnologice si umane necesare si capacitatea de a coopera cu autoritatile si serviciile publice.

La nivel local, trebuie sa garantam ca personalul local are cunostintele si experienta necesare pentru a face fata acestor pierderi atat in perioada critica, cat si dupa aceasta, dar si acces imediat la acestea fie in cadrul companiei, fie in exteriorul acesteia.

Cele mai bune practici de salvare si recuperare reprezinta, intr-adevar, un subiect de importanta majora, iar un factor cheie este munca in echipa alaturi de practicieni in domeniu.

XPRIMM: In ultimii ani, acumularea riscurilor a jucat din ce in ce mai des un rol de o importanta majora - cateva evenimente extreme au avut loc intr-un interval foarte scurt de timp sau chiar s-au suprapus, ceea ce a dus la o complexitate sporita a daunelor. Cum comentati acest aspect?
C.T.S.: O intrebare extrem de interesanta, va multumesc. Va pot spune ca, la inceputul acestui secol, un asigurator britanic de top ne-a contactat pentru o analiza cu privire la acumularea riscurilor, care sa acopere intreg portofoliul detinut in Italia de aceasta companie. Acest lucru a presupus elaborarea unor modele adecvate pentru diferite tipuri de risc (de exemplu, inundatii, furtuni, grindina, cutremure, incendii etc.) si prelucrarea unei cantitati uriase de date.

In acest sens, a fost nevoie de doi ani si de eforturi sustinute din partea ambelor parti, dar rezultatul a fost impresionant si a generat multe schimbari si ajustari.

Consideram ca, de vreme ce tehnologia este - sau, cel putin, poate fi -, disponibila, asiguratorii ar trebui sa faci pasi seriosi in aceasta directive, pentru a-si imbunatati expunerea, pentru a investi mai constient in reasigurare si pentru a oferi o mai buna experienta atat asiguratilor, cat si stakeholderilor.

XPRIMM: Actionand ca un regularizator de dauna, va pune in pozitia ideala pentru a oferi feedback relevant pentru subscriitorii de riscuri. Este aceasta competenta folosita intr-un mod eficient de catre asiguratori?
C.T.S.: Aceasta este, la randul ei, o intrebare foarte interesanta. Sincer, desi fiecare raport pe care il realizam cu privire la daune contine un capitol initial cu privire la riscul asigurat, impresia mea este ca cei responsabili cu subscrierea si managementul daunelor nu fac mereu schimb de toate informatiile disponibile si nici nu invata din lectiile predate de daune. In apararea lor, pierderile sunt unice, iar deciziile lor trebuie sa se bazeze pe dovezi statistice importante.

Cu toate acestea, impresia mea este ca unele informatii din dosarele de daune si dezbaterea acestora cu regularizatorii de daune ar putea fi utile. Acest lucru se intampla mai mult in tarile in care avem ingineri de prevenire a pierderilor.

XPRIMM: In concluzie, care considerati ca este, in momentul de fata, aspectul pivot in managementul daunelor?
C.T.S.: Ca intotdeauna, valorile traditionale: credibilitate, fiabilitate si know-how profesional. Intr-un cuvant, incredere. Desi, asa cum am precizat mai devreme, continutul si cerintele necesare pentru a le obtine se schimba mereu intr-un mediu care devine rapid multicultural si global, ceva de neconceput in urma cu doar cateva decenii.

Interviul a fost publicat initial de portalul xprimm.com.

Traducere: Cristian SUCA

Editor: Daniela GHETU | Publicat pe 19.09.2018 | 478 vizualizari








PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM