1asig.ro
1asig.ro
Dorel DUTA: Firmele de brokeraj ...

Dorel DUTA: Firmele de brokeraj fac eforturi continue pentru a fi aproape de clienti

5 min. / 1.540 cuvinte
"Firmele de brokeraj au facut si fac eforturi continue pentru a fi aproape de clienti, pentru a optimiza produsele de asigurare, acoperirile, precum si identificarea de solutii pentru a traversa perioada speciala pe care o traversam", a declarat, pentru Publicatiile XPRIMM, Dorel DUTA, Presedintele UNSICAR si Directorul General al HOBBIT Broker.

PROMO


Dorel DUTA a raspuns la urmatoarele intrebari:

Cum apreciati ca si-au adaptat brokerii de asigurare activitatea la conditiile create de pandemia de COVID-19?
D.D.: Firmele de brokeraj au facut si fac eforturi continue pentru a fi aproape de clienti, pentru a optimiza produsele de asigurare, acoperirile, precum si identificarea de solutii pentru a traversa perioada "speciala" pe care o traversam. Toti colegii din piata au reusit sa gaseasca solutii pentru protejarea angajatilor si colaboratorilor, incurajand munca de acasa prin intermediul aplicatiilor online.
Cu toate acestea, specificul nostru de activitate impune sa fim aproape de clienti nu numai online, ci si offline. De exemplu, o parte din colegii nostri si-au obisnuit clientii sa realizeze plati online, dar au facut si deplasari la domiciliul acestora atunci cand aceste solutii nu au functionat, pentru a nu lasa clientii neacoperiti.
Conform studiului comandat de UNSICAR si realizat de UNLOCK Research, brokerii de asigurare beneficiaza de un grad ridicat si foarte ridicat de incredere, clientii de asigurari percepand serviciile de brokeraj ca fiind un factor de fluidizare si eficientizare a procesului de achizitie si gestionare a politelor de asigurari. Brokerii de asigurari fiind de asemenea importanti prin prisma informarii detaliate pe care o aduc consumatorilor, dar si a consilierii si recomandarilor pe care le fac acestora.

Cum si-a desfasurat activitatea in aceasta perioada HOBBIT Broker?
D.D.: HOBBIT Broker activeaza in piata de asigurari de 20 de ani iar activitatea este concentrate preponderent, pe zona corporate pe un segment nisat de clienti.
In aceasta perioada am lucrat impreuna cu clientii si asiguratorii parteneri la adaptarea programelor de asigurare la specificul perioadei pe care o traversam. Acest lucru s a materializat prin-o analiza a structurii acoperirilor o optimizare a acestora acolo unde s-a suspendat activitatea, la prorogarea unor termene de plata si chiar suspendarea unor polite de asigurare. In acelasi timp, am implementat un program de emitere si transmitere a documentelor de asigurare in format electronic.
Impreuna cu o firma specializata am pus bazele unui proiect de distributie a politelor de asigurare on line, si speram ca in prima jumatate a anului viitor procesul de emeitere a politelor de asigurare on -line sa fie operational.
Cat priveste angajatii nostrii, acestia lucreaza intr un mix de program, de acasa sau de la birou, in functie de anumite operatiuni curente. Nu am avut angajati in somaj tehnic si nu am operat reduceri salariale.

De asemenea, cum s-a adaptat UNSICAR si ce solutii a implementat in acest sens?
D.D.: In contextul pandemiei si pentru limitarea transmiterii infectiilor, UNSICAR s-a adaptat la noua realitate si toate sedintele Comitetului Director au avut loc prin intermediul aplicatiilor online. De asemenea, toate activitatile specifice secretariatului UNSICAR au migrat rapid la instrumentele specifice lucrului de la distanta. Si, in premiera pentru UNSICAR, care a aniversat 20 de ani in luna septembrie, editia din acest an a Conferintei Nationale a Brokerilor de Asigurari si Pensii a avut loc online. Pe scurt, pentru UNSICAR mediul online este noul offline.
In toata aceasat perioada UNSICAR s-a implicat activ si in adaptarea/modificarea legislatiei privind masurile de sustinere a mediului de afaceri initiate de autoritati, reusind astfel ca domeniul nostrum de activitate sa devina eligibil in aceste programe si mentionez aici IMM Invest si Programul Operational Competitivitate 2014 - 2020

Cum s-a schimbat distributia in acest an online vs traditional? Unde ati vazut un interes mai mare din partea clientilor?
D.D.: De la declansarea pandemiei, distributia asigurarilor a castigat in valoare si in importanta sociala, s-a observat o usoara crestere in zona achizitiei online de produse de asigurare standardizate, dar si un interes crescut in zona asigurarilor de sanatate si viata din partea consumatorilor.
A existat o deschidere mai mare catre discutiile si intalnirile in mediul online, in detrimentul celor clasice, offline, mai ales pe zona clientilor business.
Conform studiului mentionat anterior, peste 79% din persoanele intervievate au declart ca cunosc faptul ca se pot incheia asigurari online, 56% au luat in considerare achizitionarea de asigurari online, iar 27% Au achizitionat asigurari prin interatiune digitala
Principalul beneficiu perceput in ce priveste incheierea asigurarilor online este acela de rapiditate si simplitate a procesului. Pe de alta parte, nu este un secret ca se prefera si interactiunea umana mai mult de un sfert din clienti fiind de parere ca asigurarile incheiate online i-ar lipsi de expertiza importanta pe care o aduce un consultant.

Ce asteptari aveti de la 2021? Cum vedeti evolutia activitatii in industria de asigurari?
D.D.: Pandemia a provocat reducerea afacerilor pentru o serie de sectoare ale economiei nationale, printre cele mai afectate numarandu-se HORECA, unde majoritatea firmelor si-au vazut business-ul pus la pamant dupa ce Executivul a decis inchiderea restaurantelor si barurilor, pierderile fiind fantastice. Pe de alta parte, alte business-uri au explodat, cum ar fi curieratul, care a continuat intr-un ritm sporit trendul pozitiv de cresterea a afacerilor, pe fondul avansului comertului online din ultimii ani.
Tragand linie, este clar pentru toata lumea ca cifra de afaceri totala a companiilor din Romania va cunoaste in acest an un recul fata de 2019. Numeroase companii, cum ar fi operatorii telecom sau firmele producatoare de componente auto, au raportat in primele noua luni din acest an venituri si profituri in scadere fata perioada similara a anului 2019.
Asigurarile depind de dinamica afacerilor companiilor, a economiei nationale, a Produsului Intern Brut al tarii. Avand in vedere ca PIB-ul Romaniei si al tarilor din UE va scadea in acest an si ca in 2021 o noua contractie va avea loc, conform previziunilor, e cert ca nu vom asista la continuarea cresterii pietei asigurarilor, asa cum s-a intamplat in anii precedenti.
Anul 2021, pentru asigurari ar trebui sa fie anul in care in care consolidarea increderii in sistem sa fie pe primul loc, si ma refer aici la increderea in produse simple si adaptate noilor nevoi ale clientilor cat si la simplitatea si rapiditatea procesului de lichidare a daunelor.
Nu in ultimul rand suntem convinsi ca solutiile gasite pentru imunizarea populatiei vor avea efectul contat si lucrurile sa reintre in normal.

Mai multe raspunsuri pe aceste subiecte, si nu numai, gasiti in Editia Speciala a Revistei PRIMM Asigurari & Pensii, din luna decembrie 2020, ce a fost lansata intr-un format digital multimedia.

3.129 accesari