1asig.ro

Despagubirile platite de OMNIASIG au crescut cu 27% in 2019. TOP cele mai mari cazuri

5 min. / 1.540 cuvinte
In 2019, valoarea totala a despagubirilor platite de OMNIASIG Vienna Insurance Group a fost de peste 821 milioane lei, cu 27% mai mare fata de anul anterior. In topul celor mai mari despagubiri platite pe liniile asigurarilor de Locuinta si Property, cauzele celor mai multe pagube inregistrate in decursul anului 2019 au fost incendiile.

PROMO


Pe segmentul Asigurarilor de Locuinte, cea mai mare despagubire platita a fost in valoare de aproximativ 620.000 lei, suma platita in urma unui incendiu izbucnit la mansarda unui imobil. Pe locul al doilea se afla o despagubire platita pentru o vila afectata de alunecari de teren, despagubire in valoare de circa 591.000 lei. A treia despagubire, in valoare de 440.000 lei, a fost platita pentru o casa afectata de alunecari de teren.

"In cazul daunelor produse ca urmare a riscurilor de apa de conducta si refulare, inundare si raspundere civila in cazul acestor riscuri, OMNIASIG plateste despagubirea in maxim 3 zile lucratoare de la data avizarii daunei, doar pe baza unui deviz telefonic, daca acestea se incadreaza in limita a 2.000 lei", spun oficialii companiei.

In 2019, pe linia asigurarilor Property, una dintre cele mai mari despagubiri platite de companie in ultimii ani a fost cea provocata de incendiul de la fabrica de condimente Solina, incident pentru care a fost platita o despagubire in valoare de peste 50 milioane lei. Pe locul al doilea, ca urmare a unui incendiu izbucnit intr-o camera RMN, declansat din cauza unui scurtcircuit, se afla o despagubire de peste 3 milioane lei. A treia pozitie in topul acestui segment este ocupata de un furt dintr-un depozit, paguba pentru care a fost platita o despagubire in valoare de peste 1,2 milioane lei.

"Incepand cu anul 2018, pentru a veni in sprijinul asiguratilor prin reducerea timpului de instrumentare, precum si prin simplificarea procesului de constatare a daunelor, OMNIASIG a introdus facilitatea de autoconstatare pentru persoanele juridice, in anumite conditii", explica oficialii societatii.

(click pentru marire)

Pe segmentul aferent Asigurarilor de Calatorie, cea mai mare despagubire, in valoare de peste 240.000 lei, a fost achitata in cazul unui traumatism intern, pe teritoriul Statelor Unite ale Americii. Pe a doua pozitie se afla o despagubire de peste 140.000 lei, suma platita in cazul unui infarct, tot in SUA. Locul al treilea este ocupat de o despagubire de aproximativ 64.000 lei pentru un accident la ski, in urma caruia asiguratul a suferit o fractura de brat in Austria.

Pe linia asigurarilor CASCO, cea mai insemnata despagubire insumeaza aproximativ 780.000 lei si a fost platita in urma unui accident in care un autocamion care transporta busteni s-a rasturnat in timpul deplasarii. Pe locul al doilea se situeaza o despagubire de peste 410.000 lei, pentru un autotractor care a lovit in spate un camion stationat pe banda de urgenta. A treia despagubire, in valoare de aproximativ 383.000 lei, a fost achitata in cazul unui autocar care se deplasa pe o autostrada din Spania. Soferul a sesizat o defectiune, a oprit la timp, a solicitat interventia pompierilor, insa, autocarul a ars in intregime.

"Intrucat OMNIASIG dispune de o retea de aproximativ 700 de unitati reparatoare partenere, cei mai multi dintre asiguratii segmentului CASCO, aleg sa isi repare autovehiculele avariate in unitati reparatoare partenere OMNIASIG. Avantajul principal al realizarii reparatiilor in cadrul unitatilor partenere este reprezentat de garantia calitatii, precum si de proceduri simplificate, cum ar fi decontarea costurilor, realizata direct intre asigurator si service, fara implicarea financiara a asiguratului", au mai spus reprezentantii asiguratorului.

In topul aferent liniei RCA, cea mai mare despagubire, in valoare de peste 3,1 milioane lei a fost platita in urma unui accident in care un ansamblu format dintr-un autocamion si o semiremorca a lovit violent un autovehicul stationat regulamentar pe banda de urgenta, rezultand vatamarea corporala a trei persoane. Pe a doua pozitie se afla o despagubire de peste 2,6 milioane lei, achitata in cazul unei coliziuni dintre doua autovehicule care circulau in sensuri opuse, soldat cu vatamarea corporala a trei persoane. Cea de-a treia despagubire in topul liniei RCA este in valoare de peste 2,4 milioane lei, fiind platita in urma unui accident in care un autocar a intrat pe contrasens, acrosand un autovehicul in care se aflau cinci persoane. In urma accidentului au fost ranite trei persoane, dintre care una foarte grav.

OMNIASIG Vienna Insurance Group ofera posibilitatea de solutionare 100% digitala a unui dosar de dauna pentru politele CASCO si RCA. Aceasta facilitate presupune digitalizarea completa a procesului de intocmire si instrumentare a dosarului de dauna, care poate fi realizat si de la distanta, fara ca asiguratul sa fie nevoit sa se deplaseze la punctele de constatare OMNIASIG. Serviciul ofera si posibilitatea de a efectua constatarea unei daune video, doar prin intermediul unui telefon de tip smartphone. Intreg procesul poate fi parcurs in pasi simpli si dureaza cateva minute, asiguratul economisind timp semnificativ in realizarea procesului de instrumentare a daunei. Astfel, clientul, asistat prin telefon de reprezentantul OMNIASIG, parcurge online etapele necesare intocmirii dosarului de dauna si surprinde in imagini zonele afectate ale autovehiculului. La final, acesta primeste procesul verbal de constatare, il semneaza electronic direct pe ecranul telefonului si opteaza pentru varianta de despagubire dorita.

OMNIASIG evalueaza, incepand cu anul 2015, nivelul calitatii serviciilor oferite clientilor prin sistemul de masurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel international. Prin urmare, clientii care au avut un dosar de dauna la OMNIASIG sunt rugati sa evalueze experienta avuta si modalitatea de instrumentare a daunei, satisfactia asiguratului si calitatea serviciilor oferite fiind masurate intr-un sistem eficient, pe o scala de la 1 la 10. In 2019, rezultatul NPS la nivel general a fost de 86,69%, in crestere cu 1,99% fata de 2018.

CITITI PE ACEEASI TEMA:
OMNIASIG implementeaza un plan pentru continuitatea activitatii in contextul pandemiei COVID-19

1.969 accesari