Cum caracterizam soferii romani? De la responsabili, la "smecheri" - Asigurari - Asigurari - Totul...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 


Bucuresti
-2
1 EUR = 4.6539 RON
1 USD = 3.7867 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Cum caracterizam soferii romani? De la responsabili, la "smecheri"


Desi un portret robot care sa se aplice tuturor soferilor din Romania este imposibil de realizat, exista o serie de trasaturi care descriu, adesea, comportamentul multor conducatori auto, dar si al celorlalti participanti la trafic din tara noastra.

Neatent si grabit....?

"Uitandu-ne la comportamentele observate in caz de dauna in cadrul portofoliului nostru de asigurati CASCO, putem spune ca peste 50% dintre dosarele inregistrate la Gothaer in acest an au avut ca motiv coliziuni (cu alte autovehicule) provocate de asiguratii nostri, aproape 20% au fost avarii in parcare (autor necunoscut), iar 20% - coliziuni ale autoturismelor asigurate, fara alte autovehicule implicate in acestea. In linii mari, putem trage concluzia ca neatentia si neadaptarea vitezei la conditiile de drum sunt principalele caracteristici pe care le-am identificat la soferii care au deschis dosare de dauna la Gothaer, dar acest lucru nu ne permite sa generalizam si sa conturam un portret robot al soferului roman", a explicat Ilona ALEXANDRU, Director Marketing, Gothaer Asigurari Reasigurari.

Iresponsabil si neinformat....?

Acest comportament este generat, adesea, de faptul ca in continuare, "in Romania, gradul de constientizare al riscurilor la care soferii se pot expune pe ei si pe ceilalti participanti la trafic prin nerespectarea regulilor de circulatie, este destul de mic. Foarte multi soferi, considera ca o abatere minora, din punctul lor de vedere, cum ar fi, vorbitul la telefon in timp ce conduc, transmiterea de mesaje pe telefon, depasirea prin locuri nepermise (in dreptul trecerilor de pietoni, pe liniile de tramvai) parcarea autovehiculului in imediata apropiere sau chiar direct pe trecerile de pietoni, oboseala la volan si multe altele, nu pot avea efecte tragice asupra lor sau a celorlalti, pe principiul 'si ceilalti fac la fel, nu mi se poate intampla tocmai mie, sau nu se poate intampla ceva grav'", a subliniat, la randul sau, Catalin BOICEANU, Director Dezvoltare, GLOBASIG.

O alta problema extrem de importanta, insa, este data de lipsa educatiei rutiere corespunzatoare, care "a ramas pe undeva in sala de examen sau in cartile de legislatie imediat dupa ce soferul a intrat in posesia permisului de conducere. In acelasi timp, teribilismul este o trasatura nativa a romanilor, indiferent de calitatea lor de participanti la trafic", a explicat Paul IVAN, Administrator & Business Development Director - RECREX.

"Responsabil" vs. "Smecher"

"Educatia rutiera este si ea o componenta a educatiei in intregul ei si, din pacate, in practica se reflecta destul de mult lipsa acesteia", subliniaza, la randul sau, Gheorghe GRAD, Country Manager Romania, RENOMIA SRBA Insurance Broker. Exista totusi doua categorii de soferi. Unii responsabili care reprezinta marea majoritate, adica cei care inteleg riscurile majore la care se supun, atat din punct de vedere al sanatatii personale cat si a celorlalti participanti la trafic dar si raspunderea civila sau penala, dupa caz. Cealalta categorie este a "smecherului", de care nu stiu exact cand vom reusi sa scapam si care sa nu mai reprezinte un model de viata pentru tinerii cu mai putina educatie din familie. Acest model sfideaza orice regula si legea in general, prin toate manifestarile personale. Aceste doua "portrete robot" de persoane se regasesc in randul tuturor participantilor la traficul rutier in aceeasi proportie in care se regasesc si in societate."

Pietonii grabiti si inconstienti


Soferii nu sunt, insa, singurii care nu respecta regulile de circulatie si care dau dovada de un comportament iresponsabil. "Pietonii par sa ignore culoarea rosie a semaforului atat timp cat drumul "pare" liber sau uneori "inaugureaza" noi treceri de pietoni in imediata apropiere a celor deja marcate. Motociclistii si biciclistii par mai responsabili dar nu o data am vazut "temerari" care se iau la intrecere cu masinile sau fac slalom in trafic demni de calificarile la olimpiada. Cred ca un cuvant care defineste destul de cuprinzator obiceiurile in trafic il reprezinta "pripa". Toata lumea pare in pripa, din pacate", a adaugat Paul IVAN.

Mai mult, chiar daca pietonii, biciclistii si motociclistii sunt mai atenti decat soferii, "si aici, avem suficiente cazuri in care neatentia si nerespectarea regulilor simple de circulatie, ii expun pe acestia la riscuri crescute de accident (traversarea prin locuri nepermise, traversarea cu ochii in telefon, mersul cu bicicleta si mai ales cu motocicleta, "coresetand" printre masinile oprite in coloane la semafor si exemplele pot continua. Pe scurt, mai este de lucru pana ce vom putea spune ca portretul robot al participantilor romani la trafic, este aproape de ceea ce ne-am dori cu totii", a punctat Catalin BOICEANU.

FII TREAZ LA VOLAN! - campanie care se adreseaza tuturor participantilor la trafic

Gothaer Asigurari Reasigurari, RECREX, GLOBASIG Broker si RENOMIA - SRBA Broker de Asigurare se numara, in acest an, printre partenerii campaniei "FII TREAZ LA VOLAN!", initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si desfasurata cu sprijinul Politiei Romane, ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara si BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.

Acestora li se alatura si Partenerii GENERALI Romania, ERGO Asigurari, OMNIASIG VIG, GROUPAMA Asigurari, GRAWE Romania, DESTINE Broker, DAW Management, EUROINS Romania, PIRAEUS Insurance Broker, GARANTA Asigurari, VERASIG Broker, OTTO Broker, CREST Broker de Asigurare, ATA - Academia Titi Aur, EDOTEC Romania si DAS - Dellen Ausbeulservice.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, wall-street.ro, 24auto.ro, 9am.ro, ziuaveche.ro si Automotive Aftermarket News, precum si cu sprijinul motorhead.ro.

Mai multe detalii despre campania "FII TREAZ LA VOLAN!" sunt disponibile pe treazlavolan.ro si pe Facebook.com/treazlavolan.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Cum caracterizam soferii romani? De la responsabili, la "smecheri").

Noutati 1asig.ro
» "IIF 2018 - CEE & SEE - Regional Actuarial Insurance Conference": Principalele declaratii
» Noi numiri in echipele de management al investitiilor la NN Asigurari de Viata si NN Pensii
» Transformari in structura actionariatului GROUPAMA Asigurari
» Doua bilete la pretul unuia singur la conferinta "IIF 2018 - PROPERTY INSURANCE - the NatCat challenge and beyond". Inregistreaza-te acum!
» Sondaj 1asig.ro: Este pregatita industria de asigurari sa aplice regulile GDPR din luna mai?
» VIDEO: Alexandra SMEDOIU, CFA Romania: Politica fiscala, factor major de risc macroeconomic in 2018
» Calin RANGU, ales Vicepresedinte in Comitetul InsurTech Task Force al EIOPA
» Care sunt cel mai des intalnite "gafe" din CV-uri?
» VIDEO: Ce solutii au asiguratii nemultumiti?
» Oferta speciala la "The European Consumer Protection Conference": Platesti un bilet de participare si primesti unul gratis






Autor: Adina TUDOR | Publicat pe 13.09.2017 | 881 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM