1asig.ro
1asig.ro
Cristian FUGACIU, despre efectele ...

Cristian FUGACIU, despre efectele pandemiei: Clientii constientizeaza mai mult riscurile

5 min. / 1.540 cuvinte
Cel mai mare castig al pietei de asigurari din pandemia provocata de noul coronavirus consta in schimbarea comportamentul clientilor, in sensul constientizarii riscurilor actuale. Odata cu migrarea in online a unor companii care isi desfasurau activitatile in mediul offline au crescut si riscurile cibernetice, atacurile sistemelor informatice urmand sa fie mai multe si de o intensitate mult mai mare in urmatorii ani, a precizat pentru XPRIMM, Cristian FUGACIU, CEO, MARSH Romania.

PROMO


"Pandemia si criza care a inceput au si efecte pozitive, cel mai mare castig al pietei fiind reprezentat de schimbarea comportamentului clientilor in sensul constientizarii riscurilor care au venit ca o consecinta a situatiei actuale", spune oficialul MARSH Romania.

"Riscul cibernetic este unul care a carui intensitate a crescut in aceasta perioada datorita faptului ca multe activitati au trecut in mediul digital, ducand la cresterea dependentei societatii, economiei de mediul online. Astfel, tentatia celor care vor sa atace anumite sisteme si companiile, a devenit mai mare. Atacurile cibernetice vor fi mai multe si de o intensitate din ce in ce mai mare in urmatorii ani, acesta fiind un risc major", a completat Cristian FUGACIU.

CEO-ul MARSH a mai enumerat o serie de riscuri care devin din ce in mai pregnante - cel de intrerupere a afacerii si cel de pandemie. "Companiile stiau ca au asigurat riscul de business interuption, dar nu le era tuturor foarte clar ce anume era acoperit, astfel ca unii dintre ei au avut asteptari de a primi despagubiri. Un alt risc este cel de credit comercial - aici companiile au devenit mai ingrijorate de piata de desfacere si de capacitatea beneficiarilor de a plati serviciile sau produsele pe care le livreaza si au dorit sa plateasca si mai mult decat inainte pentru acest risc de neplata, tocmai ca sa isi continue dezvoltarea".

Intrebat in emisiunea XPRIMM Time for Business, care este lectia principala pe care MARSH a invatat-o in perioada aceasta, care poate fi transpusa intr-o strategie de viitor, Cristian FUGACIU a precizat ca in interiorul companiei "avem discutii de multi ani cu privire la flexibilizarea si mai mult a programului colegilor nostri, legat de lucrul de acasa. Am fost reticienti pe nedrept, pentru ca transformarea a fost foarte rapida si adaptarea si lucrurile functioneaza foarte bine din punct de vedere intern. O alta lectie a fost cea de eficientizare a anumitor procese si de transfer in digital si aici ma refer si la lucruri "banale" precum semnatura electronica. Noi aveam semnatura electronica, dar am generalizat-o si practic dupa o saptamana am reusit sa functionam 100% doar pe documente electronice complet. Am inchis birourile si functionam de acasa. Asta inseamna servicii mai bune la client, costuri mai mici si o flexibilitate mai mare pentru angajati".

"In ceea ce priveste clientii, schimbarea nevoilor clientilor a fost si indusa de catre noi (n.r. ca si industrie). Facem campanii de educatie si ne straduim impreuna de ani de zile sa educam clientii in sensul constientizarii riscurilor si in intelegerea utilitatii asigurarilor. Ei sunt receptivi si au fost in toata aceasta perioada. Poate au fost mai sensibili din cauza pandemiei la aceste discutii, dar prin inovatie, prin ceea ce le explicam ca si riscuri, protectie a busienss-ului si riscuri in schimbare, ei au fst multi mai receptivi. Aceasta parte de inovatie si perseverenta in a veni cu ceva nou in piata", a concluzionat Cristian FUGACIU.

Mai multe declaratii gasiti in video de AICI. Pentru a urmari toate dezbaterile si interviurile, va invitam sa va abonati si la canalul de YouTube al XPRIMM!



254 accesari