1asig.ro
1asig.ro

Companiile din piata asigurarilor combina munca de la birou si cea de acasa

5 min. / 1.540 cuvinte
In conditiile impuse de pandemia COVID-19, companiile din piata asigurarilor combina, in acesta perioada, munca de la birou si cea de acasa - online. Confom jucatorilor chestionati de 1asig.ro, revenirea in spatiile de lucru respecta toate masurile indicate de autoritati, in vederea protectiei consumatorilor, dar si a angajatilor si partenerilor.

PROMO


Mai mult, adaptarea rapida si digitalizarea proceselor au ajutat companiile sa ramana aproape de clienti, atat in ceea ce priveste subscrierea, cat si in cazul daunelor.

"Odata cu reducerea riscurilor si relaxarea masurilor impuse de autoritati, activitatea in spatiile de lucru ALLIANZ-TIRIAC Asigurari a fost reluata prudent si progresiv, conform unui plan clar, etapizat si cu toate masurile de protectie necesare. Astfel, dupa mai bine de 10 saptamani de lucru exclusiv de acasa, colegii nostri au inceput sa revina la birou din 2 iunie. Revenirea in aceasta prima etapa a fost o decizie voluntara si s-a bazat pe indeplinirea catorva conditii esentiale, precum starea de sanatate, parcurgerea unui instructaj special privind masurile de sanatate si securitate in munca, adaptat noilor riscuri, sau deplasarea la birou cu alte mijloace de transport decat cele publice. Revenirea in spatiile de lucru respecta toate masurile indicate de autoritati - termoscanarea, distantarea sociala, utilizarea mastilor de protectie, dezinfectarea regulata - precum si o serie de masuri suplimentare", a declarat Adriana MATACHE, Director General Adjunct, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari.

"I-am incurajam pe colegii nostri sa lucreze in continuare de acasa si sa evite o expunere nenecesara, iar deocamdata, ca o masura aditionala de protectie, activitatea cu clientii si partenerii nostri continua sa se desfasoare in conditii optime in mediul online. Vom continua sa monitorizam permanent evolutia situatiei si vom ajusta, daca va fi necesar, revenirea la birou si modul de organizare din fiecare etapa in functie de dinamica situatiei medicale interne si masurile luate de autoritati", a adaugat ea.

Adrian MARIN, CEO, GENERALI Romania, a subliniat ca, atat in timpul starii de urgenta, cat si in perioada ulterioara acesteia, compania a reusit sa ramanem aproape de clientii nostri si sa ii sustina ca si inainte de criza sanitara. "Am fost obligati sa invatam foarte repede sa lucram la distanta si sa acceleram digitalizarea la un nivel pe care putin l-ar fi crezut posibil inainte de criza. Acum acestea reprezinta invataminte importante pe care le aplicam pe toate palierele activitatii noastre si care ne-au transformat modul de lucru".

"In ceea ce priveste echipa noastra, revenirea in spatiile de lucru cu publicul a reinceput gradual, in mai multe etape, odata cu anularea starii de urgenta la jumatatea lunii mai, cu prioritate in zonele esentiale pentru clienti precum reteaua de vanzari GENERALI si in centrele de dauna. Pentru a creste siguranta echipei noastre si a clientilor, la nivel national, aproximativ 75% dintre colegi continua sa lucreze de acasa. Aceasta pondere creste pana la peste 90% la nivelul sediului central. Totodata, am luat toate masurile necesare pentru a asigura un nivel optim de siguranta pentru toti cei cu care interactionam. Asadar, in prezent, activitatile comerciale si cele de daune functioneaza in parametri optimi in spatiile de lucru cu publicul, pastrand active, in acelasi timp, serviciile la distanta implementate in timpul starii de urgenta", a precizat Adrian MARIN.

Si oficialii PAID Romania spun ca, in ceea ce priveste activitatea de zi cu zi, vor continua sa respecte cu strictete recomandarile formulate de autoritati in legatura cu prevenirea raspandirii. "La nivel operational, o parte din colegi au inceput sa revina la birou, dar in schimburi, astfel incat sunt respectate prevederile legate de distanta si numarul maxim de persoane care isi pot desfasura activitatea in spatii inchise", au precizat ei.

De asemenea, la GROUPAMA Asigurari doar o parte dintre colegi merg la birou. "Ne dorim sa revenim intr-un numar mai mare la birou, insa ramanem vigilenti si nu vom ezita sa apelam la un regim complet de work from home, din nou, daca va fi necesar. Cu alte cuvinte, protectia angajatilor, clientilor si partenerilor nostri ramane prioritara. In acelasi timp, regimul work from home a trecut de la stadiul de trend accesat doar in unele industrii la cel de norma. Noi am avut o experienta pozitiva inca de acum aproape 3 ani de cand am implementat partial acest program, insa, odata cu trecerea 100% la acest model de munca, am putut vedea cat de bine functioneaza la scara larga, oricate provocari am intampinat", au spus oficialii companiei.

Paul CAZACU, Vicepresedinte - Director General Adjunct, CFO, UNIQA Asigurari si coordonatorul echipei de management al situatiilor de criza in cadrul UNIQA a subliniat ca grija fata de oameni va fi tot timpul pe primul loc.

"Solutiile digitale pe care le avem la dispozitie - deopotriva pentru clienti si angajati - si pe care am continuat sa le dezvoltam in aceasta perioada, fac posibil ca activitatea UNIQA sa isi urmeze cursul firesc, fara provocari majore, in cadrul de lucru de la distanta. Astfel, avem toate motivele sa pastram acest cadru ca regula de baza pentru modul in care ne desfasuram activitatea. Pentru UNIQA, intoarcerea la aceasta noua normalitate va fi un proces gradual, pe parcursul caruia suntem prudenti si analizam modul in care situatia va evolua dupa aceasta relaxare a restrictiilor legate de pandemie", a spus acesta.

"Intr-o prima faza a planului de revenire, la jumatatea lunii mai, odata cu primele masuri de relaxare, am ales ca continuam in cadrul de lucru de la distanta, cu asigurarea unei minime permanente la nivelul locatiilor UNIQA.La inceputul lunii iunie, am activat cea de-a doua faza a planului, permitand lucrul de la birou in regim optional, doar in masura in care angajatii isi exprima dorinta de a reveni in acest cadru, cu o crestere graduala a numarului celor prezenti in acelasi timp la birou pana la cel mult 35%. Toate aceste lucruri se intampla in baza unei evidente clar stabilita, respectarea normelor de distantare si igiena si utilizarea echipamentelor de protectie", a adaugat Paul CAZACU.

Cititi AICI mai multe declaratii referitoare de modul in care s-a adaptat piata asigurarilor la noua etapa de relaxare in contextul pandemiei COVID-19.

650 accesari