1asig.ro

Companiile de servicii financiare din intreaga lume se asteapta la o adoptare in masa a Inteligentei Artificiale

5 min. / 1.540 cuvinte
Aproximativ doua treimi dintre executivii din cadrul companiilor care ofera servicii financiare se asteapta la o adoptare in masa a Inteligentei Artificiale in urmatorii doi ani, la nivel global, comparativ cu mai putin de o cincime, cat indica statisticile de azi. Acesta este rezultatul unui sondaj realizat de Forumul Economic Mondial (WEF - World Economic Forum) asupra a 150 de executivi din intreaga lume, WEF subliniind ca va exista o diferenta uriasa intre companiile care adopta IA rapid si cele care nu vor adopta tehnologia.

PROMO


Cu toate acestea, studiul - citat de The Actuary -, subliniaza ca, in momentul de fata, 3 din 5 companii de servicii financiare investesc in Inteligenta Artificiala mai putin de 10% din resursele proprii de cercetare si dezvoltare. Acest lucru, noteaza Forumul Economic Mondial, ar putea afecta randamentul, in conditiile in care cercetatorii sugereaza ca randamentul e deosebit de puternic cand nivelul investitiilor in Inteligenta Artificiala este intre 10-30% si, evident, cand depaseste pragul de 40%.

Companiile care vor adopta in masa Inteligenta Artificiala, arata Forumul Economic Mondial, si-au propus sa foloseasca aceasta tehnologie pentru a genera venituri, pentru automatizarea proceselor si gestionarea riscurilor, dar si pentru atragerea de clienti si dezvoltarea de servicii pentru acestia.

"Comprehensiv si global, studiul confirma ca Inteligenta Artificiala afecteaza sistemul financiar intr-un ritm accelerat. Avand in vedere tendinta in crestere de a adopta in masa aceasta tehnologie la nivel de servicii financiare, companiile care implementeaza rapid aceasta tehnologie se vor distanta de celelalte", sustine Matthew BLAKE - Head of Financial & Monetary Systems, World Economic Forum.

De asemenea, studiul dezvaluie si temeri ale executivilor in legatura cu prejudecatile care graviteaza in jurul Inteligentei Artificiale, dar si in jurul pietei in general, poate cea mai importanta dintre acestea fiind ca adoptarea masiva a Inteligentei Artificiale va agrava discriminarea in sector. Cu toate acestea, 70% au declarat ca, intr-o anumita masura, sunt pregatiti sa atenueze aceste prejudecati.

Companiile FinTech, mai arata acelasi studiu, au cele mai mari sanse sa creeze produse si servicii bazate pe Inteligenta Artificiala, sa implementeze si sa utilizeze sisteme automate de luare a deciziilor, dar si sa acorde o atentie sporita tehnologiei cloud. Intre timp, subliniaza WEF, jucatorii traditionali din industria de servicii financiare se concentreaza, in principal, pe valorificarea Inteligentei Artificiale pentru optimizarea produselor deja existente.

"Aceasta cercetare empirica subliniaza importanta tot mai mare a valorificarii Inteligentei Artificiale, mai ales in serviciile financiare, ceea ce le va oferi companiilor un nou impuls pentru a dezvolta o strategie holistica si sigura in viitor pentru Inteligenta Artificiala", puncteaza si Bryan ZHANG - Executive Director, Cambridge Center for Alternative Finance.

314 accesari
Sondaj

Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

- Foarte eficiente
- Eficiente, insa mai pot fi imbunatatite
- Insuficiente, este nevoie de mai mult


PROMO