Cerasela CHIRIAC - Interviuri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 



Bucuresti
25
1 EUR = 4.6550 RON
1 USD = 3.9774 RON










RFI

Interviuri

Arhiva

Cerasela CHIRIAC, Owner, INTER Broker de Asigurare


Brokerii sunt locomotiva industriei de asigurari pentru ca sunt mai incisivi, pentru ca sunt foarte determinati, hotarati, rapizi, se adapteaza si le place foarte mult ceea ce fac.

XPRIMM: Viitorul, cel putin pentru compania INTER Broker, il vedeti in zona asigurarilor de sanatate. De ce mizati pe acest tip de asigurari?
Cerasela CHIRIAC: Aici ar fi multe argumente. O sa ma opresc generic la trei dintre ele. As face referire, in primul rand, la ce se intampla in general in lumea buna a asigurarilor din afara teritoriului Romaniei, unde pe aceasta zona exista o mare cota de piata - daca ceva functioneaza si ofera plus valoare pietei de asigurari, sunt asigurarile de sanatate si de viata. Un al doilea argument, cu care revenim in spatiul romanesc, la noi, conform ultimelor date statistice, doar 5% din populatie are o polita privata de sanatate si trebuie sa recunoastem ca, de fapt, aceasta situatie este datorata multinationalelor, care au buget, care au mentalitatea si educatia necesare si vin si ofera, in cadrul pachetului salarial, si astfel de beneficii. Si ca ultim argument, brokerii de asigurare sunt competitivi si reusesc sa priveasca in viitor, sa gandeasca si sa aiba un plan strategic care sa le permita certitudinea unui viitor grozav in domeniu. Si atunci suntem constienti ca timpul asigurarilor auto a trecut, iar viitorul este in sanatate si in viata.

XPRIMM: Ce fel de probleme si provocari pot aparea in cazul unor daune pe asigurarile de sanatate?
C.C.: Suntem o piata in formare si incidentele in accesare sunt frecvente. De exemplu, furnizorii de servicii, ca urmare a protocolului pe care il au cu companiile de asigurari, cel putin o persoana este instruita, cunoaste exact conditiile de asigurare, riscurile asigurate si poate cu profesionalism sa raspunda solicitarilor clientilor nostri. Doar ca de obicei este o persoana si nu cea care raspunde la telefon sau care se afla la receptie. Si cele mai des intalnite cazuri sunt acelea in care clientului nostru i se solicita co-plata, asta in conditiile in care majoritatea produselor nu au aceasta obligativitate din partea clientului.

Si inca o situatie destul de deranjanta pentru clienti: am observat ca unul dintre beneficiile cele mai indragite de catre clienti este acela de a nu avea nevoie de o trimitere de la medicul de familie, iar la receptia furnizorului tocmai asta le solicita. Si atunci incercam sa rezolvam situatia si luam legatura cu asiguratorul si unitatea medicala. De cele mai multe ori feedbackul este pozitiv din partea clinicii, doar ca gustul amar a ramas in cazul clientului. Este adevarat ca situatii de acest gen se intampla si pe segmentul altor forme de asigurare, dar aici fiind vorba de sanatatea omului si unde totul este foarte personal, cu atat mai mult sentimentele clientilor sunt extrem de importante pentru noi.

Pasi se fac, dar este o piata in formare si inca exista diverse situatii. Este extrem de placut faptul ca ne aflam intr-un mediu privat, unde spiritul antreprenorial isi spune cuvantul si oamenii sunt receptivi, in principal pozitivi si dornici sa contribuie.

XPRIMM: Dar in cazul call centerelor cu ce situatii se confrunta clientii?
C.C.: Avem, de exemplu, situatii in care clientul suna la call center conform conditiilor contractuale si spune "Nu ma simt bine, am o stare, nu stiu cum sa procedez" si cadrul medical de la capatul firului spune "Ia un piramidon si suna-ma peste 3 zile", ceea ce din punctul nostru de vedere nu este acceptabil. Sau, un alt exemplu, clientul nostru suna, are o problema de sanatate, ii raspunde un robot si il pune sa apese o tasta pentru linia Casco sau alta pentru Sanatate si clientul ajunge din greseala la linia Casco, iar apoi traieste niste emotii pana este transferat la linia de sanatate. In acest caz, sugestia noastra catre companiile de asigurari este sa gasim o solutie prin care linia aceea sa fie doar pentru asigurarile de sanatate pentru a usura primul contact si prima impresie a clientilor. In opinia noastra este important sa avem o linie dedicata asigurarilor de sanatate daca vrem acest business pe termen mediu si lung

XPRIMM: Ati avut cerent o intalnire cu studenti de la mediciana si drept pentru a intelege utilitatea politei de malpraxis. Cum a decurs intalnirea?
C.C.: Avem cu regularitate intalniri cu studentii. Recent, am avut in sala 200 de studenti, viitori medici si juristi. Mi-a placut foarte mult reactia lor la una dintre provocarile mele. Faptul ca am venit cu o speta le-a atras atentia - este cazul unui medic ginecolog chirurg, care opereaza o cezariana, din pacate uita doua pansamente pe peretii abdominali al pacientei, iar in timp acestia se calcifiaza, apar dureri abdominale acute si pacienta se adreseaza medicului. Operatia a avut loc in 2008, in 2010 ajungem sa operam tumori, care se lasa cu complicatii, cu imobilizare timp de 6 luni a pacientei. In 2012, pacienta solicita spitalului, Colegiului Medicilor si Comisiei de Malpraxis despagubiri in cuantun de 10.000 euro pentru cheltuieli medicale si 100.000 euro daune morale. Asiguratorul este notificat in 2013.

Extrem de important, pe durata celor 6 ani, clientul meu medicul a fost asigurat, a optat pentru 3 asiguratori, branduri puternice internationale. In cazul unor polite a avut clauza de retroactivitate si, la fel, doar in cazul unor polite a avut si clauza de daune morale, care nu este una obligatorie. Intrebarea pentru studenti a fost: care dintre asiguratori despagubeste? In felul acesta reusim sa le starnim curiozitatea studentilor si sa ii determinam sa vina catre noi. Si i-a surprins raspunsul: niciun asigurator nu va despagubi, pentru ca atunci cand exista clauza de retroactivitate ea acopera maximum 3 ani.

Le-am explicat ca provocarea pentru ei, viitori medici sau juristi/avocati, este sa contribuie la modificarea cadrului legislativ, care trebuie sa aiba conditii minimale adecvate. De exemplu, includerea solicitarilor de despagubiri pe zona de daune morale si intotdeauna clauza de retroactivitate pentru ca durata de solutionare este foarte mare, intre 3 si 7 ani, iar in cele mai multe cazuri clientul nu mai este indreptatit la despagubiri si nu facem, in acest fel, decat sa pierdem cu totii - doctorul, pacientul, asiguratorii, brokerii. Este clar ca, in acest moment, cadrul legislativ trebuie imbunatatit.

XPRIMM: Daca medicul ar incheia polite de malpraxis an de an la acelasi asigurator, ar functiona clauza de retroactivitate?
C.C.: Ea functioneaza si acum, dar pe durata a trei ani, iar din experienta vedem ca astfel de situatii se intind pe perioade mai lungi si ea nu mai este functionala. In instanta unde termenele sunt foarte lungi. Practic, cu totii - zona de juridic, cadrele medicale, Colegiul Medicilor - trebuie sa gasim solutii, precum expertizele. Aici venim cu o provocare si o solicitare catre cadrul legislativ, sa instituie obligativitatea achitarii unor cheltuieli in avans pentru expertize. Orice caz de acest gen presupune expertiza, care este costisitoare pentru pacient. In vest, lucrurile se rezolva extrajudiciar, intre asigurator si client. In acest sens cred ca trebuie sa evolueze si piata de malpraxis din Romania, sa mergem catre o fireasca despagubire, rapida si indestulatoare, dar pentru asta trebuie sa modificam cadrul legislativ.

XPRIMM: Cum s-ar putea modifica acest cadru legislativ?
C.C.: Exista in acest moment un proiect legislativ in discutie. UNSICAR este parte a acestei echipe care in acest moment incearca sa stabileasca un cadru nou pentru ca cel prezent este foarte vechi si este firesc ca lucrurile au evoluat. Cred ca si noi brokerii, ca organism, putem interveni si sa venim cu propunerile noastre de modificare. In opinia mea, in cateva luni vom avea un nou cadru legislativ si acum este momentul sa prezentam legiuitorului propunerile noastre.

XPRIMM: In cadrul Galei Premiilor INTER Broker ati pus accent pe premiul Customer Care - grija fata de clienti. De ce?
C.C.: Aici sunt cel putin doua perspective. Prima, aceea a recunoasterii contributiei si efortului echipei, ceea ce este extrem de important. Pentru oameni conteaza aceasta recunoastere. Pe de alta parte, este o buna motivare si pentru viitor. In momentul in care persoana respectiva are diploma in birou, ea este un element care poate zilnic sa ii aminteasca de grija pentru client si in INTER Broker este "litera de lege" si insistam foarte mult mai ales cand ne aflam in situatia aparitiei unei daune pentru ca atunci dovedesti ce om esti. Pana atunci, toti stim sa incheiem polite, dar dovada adevaratei tale valori o arati in fata clientului in momentul in care el are nevoie de tine. Grija fata de clienti - asta ne defineste.

XPRIMM: Cum vedeti perspectiva pietelor de asigurari si de brokeraj?
C.C.: De curand a aparut raportul ASF referitor la piata de asigurari din Romania pentru anul 2017 si m-a surprins cu cateva aspecte. Mi-a placut ca a oferit un context european al pietei de asigurari si am contatat astfel ca daca in Romania domeniul asigurarilor are 1,23% din PIB, in alte tari, precum Germania, Franta, vorbim de 8-10%. Deci, este clar ca exista un potential extraordinar. Viitorul nu poate fi decat luminos!

Referitor la piata de brokeraj, cred ca noi suntem locomotiva industriei de asigurari pentru ca suntem mai incisivi, pentru ca suntem foarte determinati, hotarati, rapizi, ne adaptam si ne place foarte mult ceea ce facem si cred ca asta conteaza foarte mult. Facem aceasta activitate cu pasiune.

Interviul a fost realizat in cadrul Editiei Speciale a emisiunii Ora de Risc, transmisa live de la locul Galei Premiilor INTER Broker, din Oradea. Puteti vedea mai jos si video-ul.

Editor: Andreea RADU | Publicat pe 25.04.2018 | 3471 vizualizari






PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM