1asig.ro

Ce s-a intamplat cu adevarat in accidentul in care o masina autonoma Uber a omorat un biciclist

NTSB (the US National Transportation Safety Board) a publicat, recent, un raport de peste 400 de pagini cu privire la accidentul din martie 2018, atunci cand o masina autonoma Uber a acrosat-o fatal pe Elaine Herzberg, o femeie in varsta de 49 de ani, care, noaptea, mergea cu bicicleta pe un drum din Tempe, Arizona. Potrivit anchetatorilor, citati de Claims Journal, masina autonoma Uber nu fusese programata sa recunoasca si sa reactioneze la pietonii neatenti.

PROMO


Raportul anchetatorilor arata lacune in siguranta si design-ul masinii, acestea avand consecinte tragice, dar nu arata clar care a fost cauza accidentului, acest lucru urmand a fi stabilit, saptamana viitoare, de catre Comitetul de Securitate. Intre timp, Uber spune ca regreta accidentul si ca a luat masuri care au dus la o imbunatatire critica a sigurantei. "Apreciem profunzimea investigatiei NTSB cu privire la acest accident si asteptam cu nerabdare recomandarile NTSB dupa sedinta Consiliului de Administatie."

Cazul este urmarit cu mare atentie de industria emergenta a vehiculelor autonome, o tehnologie care a atras investitii de miliarde de dolari din partea unor giganti precum General Motors Co. si Alphabet Inc., in incercarea de a transforma complet conceptul de transport. Raportul arata ca "design-ul sistemului nu a luat in considerare pietonii neatenti", iar, la momentul accidentului, Elaine Herzberg traversa drumul, pe bicicleta, in apropierea unei treceri pentru pietoni, nu pe aceasta.

Potrivit US National Transportation Safety Board, senzorii masinii autonome Uber au observat-o pe Elaine prima data cu aproximativ 5,6 secunde inainte ca aceasta sa intre in raza de circulatie a masinii si, initial, a clasificat-o pe Elaine ca un vehicul. Clasificarea avea sa fie, insa, schimbata de mai multe ori, in diferite obiecte, dar, intr-un final, sistemul masinii autonome a esuat, din pacate, in a prezice ca drumul parcurs de Elaine se va intersecta, la un moment dat, cu cel pe care circula SUV-ul autonom testat de catre Uber.

Dupa interventia anchetatorilor NTSB si dupa multiple analize ale acestora pentru a testa functionalitatea masinii autonome, Uber sustine ca a realizat modificari extinse la nivelul vehiculului. De asemenea, Uber a sustinut in fata anchetatorilor NTSB ca noul software ar fi fost capabil sa o identifice corect pe Elaine Herzberg si, implicit, sa declanseze franarea controlata a vehiculului, care ar fi putut sa o evite cu mai mult de 4 secunde inaintea impactului, arata NTSB.

"Soferul de siguranta", persoana care se afla la bordul masinii autonome Uber, viziona un clip pe telefonul mobil si nu a vazut-o pe Elaine Herzberg la timp. De subliniat este, insa, un alt fapt: cu mai putin de cinci luni inainte de accident, Uber a renuntat la cel de-al doilea "sofer de siguranta", optand pentru varianta cu unul singur, desi alte companii folosesc, in acelasi context, doi "soferi de siguranta", mai arata sursa citata.

Raportul mai precizeaza ca unitatea Uber Advanced Technologies Group care testa masinile autonome pe drumurile publice din Tempe nu avea o divizie autonoma de siguranta, un plan formal de siguranta, nici proceduri standard de operare sau un manager axat pe prevenirea accidentelor. Compania spune, pe de alta parte, ca avea proceduri si politici standard de operare, dar ca acestea nu erau constituite intr-un plan formal de siguranta.

559 accesari
Sondaj

Ai o asigurare medicala privata (produs care iti acopera o varietate de servicii medicale, la o multitudine de furnizori)?

- Da, de la serviciu
- Da, mi-am cumparat-o eu
- Nu, dar doresc sa imi fac una in urmatoarele 6 luni
- Nu, si nu doresc sa imi fac una in urmatoarele 6 luni


PROMO