1asig.ro

Care este asiguratorul cu cei mai multi abonati pe YouTube?

Publicatiile XPRIMM au desfasurat, timp de o luna, o cercetare in cadrul careia a fost analizata activitatea din social media a asiguratorilor de pe piata romaneasca pe trei retele sociale. Dintre acestea, YouTube se remarca printr-un paradox: multe companii au cont, insa foarte putine il actualizeaza.

PROMO


Cu 10 milioane de utilizatori din Romania, din care 7 milioane de persoane vizitau zilnic reteaua, conform datelor disponibile in mediul online, citate de manafu.ro si de zelist.ro, YouTube este a doua cea mai populara retea sociala din tara noastra.

Cu toate acestea, activitatea companiilor de asigurare de pe aceasta retea nu este foarte dinamica. Conform cercetarii desfasurate de XPRIMM, 16 companii de asigurare au un canal romanesc de YouTube. Gradul de actualizare al continutului acestora este, insa, unul scazut: activitatea pe YouTube este aproape inexistenta pe majoritatea canalelor asiguratorilor si, ca rezultat, si dinamica abonatilor in perioada analizata este neglijabila.

NN Asigurari este asiguratorul cu cei mai multi abonati pe canalul de YouTube - peste 2.360 de subscribers* - si, de altfel, singura companie care a reusit sa aiba o comunitate de ordinul miilor pe aceasta retea. La o distanta considerabila se situeaza urmatoarele trei companii, care au cateva sute de subscribers: ALLIANZ-TIRIAC Asigurari (321 subscribers), GROUPAMA Asigurari (215 subscribers) si UNIQA Asigurari (209 subscribers). Top 5 este incheiat de Gothaer Asigurari Reasigurari, cu 86 de abonati.

In ceea ce priveste continutul video de pe aceste canale, exista, in momentul de fata, doar trei companii care au publicat video-uri in 2019***: ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, NN Asigurari si PAID Romania. Restul canalelor de YouTube ale asiguratorilor fie nu au niciun video publicat (GENERALI Romania), fie nu au mai fost actualizate din 2018 (5 companii), 2017 (2 companii) sau chiar de mai multi ani (in unele cazuri putandu-se vorbi chiar de continut publicat ultima oara in 2009 sau 2011).

Aceasta lipsa de activitate se reflecta, de altfel, si in dinamica abonatilor de pe aceste canale. Majoritatea companiilor s-au aflat fie in stagnare in perioada analizata, neraportand nicio modificare a numarului abonatilor la final, fie chiar scaderi. NN Asigurari s-a remarcat printr-o crestere de 123 de abonati**, ceilalti trei asiguratori care au inregistrat o usoara crestere fiind: ALLIANZ-TIRIAC Asigurari si GENERALI Romania (+2 abonati), respectiv EUROINS Romania (1 abonat).

Toate rezultatele cercetarii realizate timp de o luna de Publicatiile XPRIMM, inclusiv care este asiguratorul cu cei mai multi fani pe Facebook, respectiv cel cu cei mai multi urmatori de pe LinkedIn, dar si prin ce se caracterizeaza activitatea companiilor pe aceste alte doua retele vor putea fi citite in articolul integral pe aceasta tema din numarul de mai al revistei PRIMM - Asigurari&Pensii care va fi lansat oficial luni, 20 mai a.c., in cadrul FIAR 2019.

Nota: Cercetarea a fost una de tip empiric, realizata de editorii XPRIMM Publications pe baza unor informatii disponibile online. Conturile utilizate in analiza au fost identificate fie prin link-urile de pe paginile oficiale ale companiilor, fie pe baza unor cautari pe site-urile de social media mentionate in analiza. In cazul in care anumite conturi de social media au fost identificate in mod eronat drept conturile oficiale, va rugam sa ne transmiteti o semnalare pe adresa redactie@mxp.ro. Cercetarea s-a desfasurat in perioada 20 martie - 17 aprilie 2019.



* Ultima actualizare a datelor a fost realizata la data de 17 aprilie 2019.

** La finalul perioadei analizate comparativ cu cifrele masurate la inceputul perioadei analizate.

*** Evaluarea activitatii pe YouTube a fost realizata pe 20 martie 2019.



2.339 accesari
Intrebarea saptamanii

Ai o asigurare medicala privata (produs care iti acopera o varietate de servicii medicale, la o multitudine de furnizori)?

- Da, de la serviciu
- Da, mi-am cumparat-o eu
- Nu, dar doresc sa imi fac una in urmatoarele 6 luni
- Nu, si nu doresc sa imi fac una in urmatoarele 6 luni


PROMO