1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Capgemini: In 2022, asiguratorii vor deveni parteneri lifestyle pentru clienti

Succesul pe piata de asigurari P&C va depinde de cat de centrati pe clienti sunt asiguratorii, cat de mult sunt familiarizati si priceputi in procesele inteligente, cat de capabili sunt sa aduca produse pe piata intr-un mod agil si de cat de dispusi sunt sa colaboreze la scara larga cu partenerii din ecosistem. Agilitatea si abilitatea de a colabora vor fi esentiale pentru a crea asiguratorii de succes ai viitorul, subliniaza un raport realizat de Capgemini si citat de Global Reinsurance.

Noua editie a raportului "Top Trends in Property and Casualty Insurance Report" dezvaluie ca asiguratorii intreprind restructurari la scara larga a canalelor de distributie, pentru a raspunde cererilor tot mai mari din partea consumatorilor si a detinatorilor de polite de asigurare - ceea ce, arata sursa citata, presupune un accent mai mare pe comoditate, consiliere si acces (CARE - convenience, advice, reach), precum si pe factorii ESG (environmental, social and governance).

Raportul a remarcat ca succesul viitor va fi definit de modul in care asigurarile sunt structurate pentru a se adapta - acestea trebuie sa aiba capacitatea de a se adapta pe masura ce se schimba atat riscurile, cat si asteptarile autoritatilor de reglementare si ale clientilor. In plus, canalele de distributie sunt reorientate digital pentru a tine pasul cu cerintele asiguratilor tot mai avizi de tehnologie, cu un accent pe cresterea angajamentului prin oferirea de mai multe aspecte CARE.

Ca raspuns la aceste tendinte, mai noteaza sursa citata, asiguratorii se asociaza cu experti in tehnologie pentru a valorifica automatizarea inteligenta si pentru a spori eficienta proceselor, ceea ce are ca scop reducerea semnificativa atat a costurilor, cat si a timpului de raspuns (TNT - turnaround time) pentru deciziile complexe de subscriere si despagubire.

Partea vulnerabila a operatiunilor digitale

Intre timp, riscurile tot mai mari si impactul schimbarilor climatice determina asiguratorii sa integreze obiectivele de sustenabilitate si ESG in strategiile lor, cerandu-le, totodata, sa isi consolideze capacitatile de modelare a riscurilor pentru a combate cresterea numarului de evenimente meteorologice distructive.

"Provocarile vor continua, pe masura ce impactul [pandemiei] persista, asteptarile detinatorilor de polite de asigurare se schimba, iar pierderile [cauzate de catastrofele naturale] ating cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani", se arata in raport.

"Operatiunile virtuale au expus vulnerabilitatea configuratiei digitale a mai multor firme, iar asiguratorii trebuie sa mentina o vigilenta ridicata pentru atacurile cibernetice."

"Mai mult, peisajul de risc in evolutie si pierderile asociate au intarit piata in mai multe linii de business in asigurari. Astfel, ne asteptam ca asiguratorii P&C sa continue sa adopte cu entuziasm solutii tehnologice inovatoare, cum ar fi Inteligenta Artificiala si Advanced Data Analytics, atat pentru a evalua cu acuratete riscurile in schimbare, cat si pentru a le stabili pretul in consecinta."

"Si, cu gandul la viitor, anticipam ca firmele vor explora noi cai generatoare de venituri, prin extinderea razei de actiune prin intermediul unor actori de incredere din ecosistem, pentru a oferi o acoperire prin asigurare incorporata in mod convenabil ca parte a vietii de zi cu zi a consumatorilor. Asteptati-va ca Big Techs sa joace un rol."

Reducerea deficitului de protectie

Potrivit Capgemini, cei mai de succes asiguratori P&C din 2022 vor adopta initiative strategice declansate de conditiile recente de piata. Drept urmare, acestia vor inova si vor crea sisteme "rezistente la crize", vor valorifica tehnologii noi si procese inteligente, vor optimiza costurile prin intermediul unor modele operationale IT si vor construi afaceri rezistente, pregatite sa profite de viitoarele oportunitati din industrie.

"Asiguratorii care privesc spre viitor vor fi strategici si agili in captarea oportunitatilor de pe pietele emergente, pentru a genera noi venituri si pentru a oferi o protectie cuprinzatoare in maniera ceruta de asigurati", adauga Capgemini.

"Ne asteptam ca, in 2022, sa vedem produse inovatoare pentru a deservi segmente in crestere de clienti, care sa reduca deficitul de protectie."

"Alte tendinte in ascensiune includ digitalizarea intermediarilor pentru rezultate mai bune pentru clientii individuali si de business si colaborarea partenerilor din ecosistem pentru a proiecta si construi experiente de cumparare de asigurari care sa fie integrate fara probleme."

"Pe scurt, asiguratorii se vor apropia mai mult de clienti in 2022 si vor deveni partenerii lor lifestyle. Rezultatele vor include cresterea increderii si a loialitatii clientilor, precum si oportunitati suplimentare de upsell si cross-sell."

"Credem ca, in anii urmatori, cei mai de succes asiguratori P&C vor fi centrati pe client, vor fi priceputi in ceea ce priveste procesele inteligente, vor fi capabili sa aduca produse pe piata in mod agil, vor fi dispusi sa colaboreze la scara larga cu partenerii din ecosistem", mai subliniaza Capgemini.