CREDIT EUROPE Asigurari, SMB, Bucuresti - Unde ma asigur? - Asigurari - Totul despre asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 XPRIMM Newsletters 
 PRIMM - Asigurari&Pensii 
 Insurance PROFILE 
 Anuarul Asigurarilor 
 XPRIMM Insurance Report 



1 EUR = 4.7216 RON
1 USD = 4.2706 RON










RFI

Unde ma asigur?

Arhiva

CREDIT EUROPE Asigurari, SMB, Bucuresti


Mesut YETISKUL
Director General
Adresa: Sucursala Municipilui Bucuresti - Splaiul Unirii nr. 12, bl. B6, Sector 4
Localitate (Sector): sector 4
Judetul: Bucuresti
Telefon: 021.301.72.00
Fax: 021.331.09.59

XPRIMM: Cat de puternic a fost impactul crizei economice asupra pietei asigurarilor in anul 2009?
Mesut YETISKUL: Asa cum arata cifrele, anul financiar 2009 a fost serios afectat de criza. Estimarile de la 9 luni aratau o scadere de 12% a cifrelor din vanzari, cu un efect mai puternic asupra companiilor din Top 10. Desigur, criza a avut un impact si asupra daunelor: a crescut si frecventa dar si severitatea acestora, pe fondul valorii mari a daunelor morale. Pe scurt, impactul a fost notabil, dar cu toate aceste mai bland decat se astepta initial.

XPRIMM: Cum vedeti evolutia pietei asigurarilor in anul 2010? (in contextul unei prelungiri a crizei economice)
M.Y.: Cel putin pentru moment, la sfarsitul primului trimestru, criza pare sa isi urmeze cursul, daca nu chiar sa se adanceasca. Totusi, pe masura ce bancile par a fi putin mai relaxate in ceea ce priveste creditarea (atat imprumuturi pentru nevoi personale, cat si ipoteci), nu putem sa nu speram la o imbunatatire a mediului economic, care se va rasfrange si asupra asigurarilor. Aceasta depinde in mare masura de sistemul bancar - daca devine mai relaxat, acest lucru putandu-se traduce si in "sfarsitul crizei". Acum, informatiile circula mult mai repede si mai usor decat acum 10 ani, datorita tehnologiei, deci ne asteptam ca viteza de adaptare sa fie mult mai mare. Bineinteles, toate companiile de asigurari au bugetat probabil "un 2010 financiar pesimist", si isi vor reconsidera cheltuielile si resursele din venituri din toate punctele de vedere, ceea ce va implica si cresteri ale primelor, mai putine cheltuieli de marketing etc.

XPRIMM: Care este in acest moment cea mai stringenta problema a pietei de asigurari din tara noastra? (cu exceptia crizei economice)
M.Y.: Controlul daunelor, intrucat, noi, ca si piata nu facem prea multe in acest sens. Service-urile par a fi mai unite si mai bine organizate decat asiguratorii. Pare dificil sa renegociezi contracte cu service-urile. Ele nu pot pretinde ca actuala criza sa fie suportata doar de asiguratori, in vreme ce ele scot profit. Cu totii ar trebui sa colaboreze pentru a asigura castiguri pentru toate partile implicate (win-win). De asemenea, asiguratorii nu sunt foarte dispusi sa isi unifice eforturile pentru atingerea unor scopuri comune, care ar asigura rezultate mai bune pentru intreaga piata. Sa luam sectorul auto ca exemplu: nu exista o baza de date comuna cu clientii "negativi", astfel, acestia mutandu-se cu usurinta de la o companie la alta, fata nici o penalizare.

XPRIMM: Cum a fost receptat sistemul bonus-malus de catre clientii dumneavoastra? Care este opinia dvs. referitoare la acesta?
M.Y.: Noi folosim intr-adevar sistemul bonus-malus pentru produsul nostru CASCO. Piata pare a nu fi foarte educata pe aceasta linie, sau cel putin partea de malus este dificil de aplicat, caci clientii "zboara" cu usurinta de la un asigurator la altul, si se muta cu un istoric "curat", caci daunele lor raman necunoscute noului asigurator. Oricum, orice client al altei companii care poate demonstra ca are istoricul curat pentru un anumit numar de ani, va primi acelasi nivel de bonus ca unul dintre clientii nostri. De asemenea, ne gandim serios sa folosim in 2010 mai mult acest instrument.

XPRIMM: Care vor fi, in opinia dvs., consecintele intrarii in vigoare a legii asigurarii obligatorii a locuintelor asupra pietei de profil?
M.Y.: O mai mare constientizare in privinta fenomenului asigurarilor din partea clientilor, preturi mai bune pentru acoperirile facultative, termeni mai buni de reasigurare de risc catastrofic pentru asiguratori, o penetrare mai mare pentru acoperirea facultativa pentru daune la proprietati, oportunitati de cross-selling ... doar lucruri bune. Vad doar oportunitati provenind ca urmare a acestui proiect.

XPRIMM: Cum a evoluat segmentul corporate in 2009? Dar cel de retail?
M.Y.: Din punctul nostru de vedere, in 2009, segmentul corporate a fost cel mai afectat de criza. Marile companii sunt cumparatorii traditionali de asigurari, ca parte a strategiilor lor atenuare a riscurilor. In 2009, incercand sa reduca din costuri, acestea a diminuat costurile cu asigurarea. Unii dintre clienti au incercat sa scada costurile, altii au ales sa nu mai cumpere asigurari. Companiile de distributie, de exemplu, genereaza in mod traditional o buna parte a primelor auto. Pe masura ce afacerile lor s-au diminuat, au cumparat mai putine asigurari. Piata de retail a inceput sa fie afectata in ultima parte a anului. Dar cea mai mare parte din piata de retail este axata pe RCA, si acest tip de asigurare este obligatoriu, deci nu avem efecte prea drastice pe partea aceasta.

XPRIMM: Considerati Bucurestii ca fiind o piata saturata din punct de vedere al concurentei?
M.Y.: Nu, inca mai este loc pentru noii veniti sa intre pe piata si sa incerce sa obtina o cota cat mai buna. Piata este destul de flexibila din punct de vedere al pretului sau al strategiilor alternative de vanzare. Cu siguranta, noul venit ar trebui fie sa aiba ceva foarte "atragator" pentru clienti, fie sa fie gata sa investeasca pentru a putea progresa.

XPRIMM: Este oportuna, in acest moment, o extindere a fortei de vanzare? Credeti ca situatia economica aduce noi oportunicati in a gasi oamenii pentru a lucra in asigurari?
M.Y.: Sa extindem forta de vanzare nu este doar o problema ce tine de criza, ci ar trebui mai degraba sa fie un proiect de costuri vs. beneficii. Ne extindem intr-adevar forta de vanzare, dar intr-o maniera controlata. Probabilitatea de a gasi oameni care sa lucreze pentru salarii mai mici este mai ridicata, dar oamenii cu adevarat valorosi vor ramane, cel mai probabil, la companiile lor, caci toti angajatorii vor incerca sa scape de angajatii mai putin eficienti.

XPRIMM: Ce oportunitati vedeti pentru activitatea Companiei dvs. pentru urmatoarea perioada?
M.Y.: Sper ca in 2010 companiile sa isi ia masuri de diminuare a pierderilor. Poate, acest lucru va majora, intr-o oarecare masura, preturile. Primele pe segmentul auto sunt prea mici pentru a fi sustinute de piata, pe termen lung. Deci, sper intr-o oarecare relaxare a competitiei pe aceast segment. De asemenea, cred ca ar trebui sa colaboram mai bine cu service-urile auto, si cand spun asta ma refer ca piata sa incerce sa reduca costurile de lucru cu manopera si valorile adaugate pentru piesele de rezerva. Din partea noastra, noi vom incerca sa urmam acest lucru. In afara de asta, in 2010, vom lansa produse noi, vom obtine autorizare pentru noi linii de business, cum ar fi sanatatea, si vom lucra mai mult pentru a finaliza unele proiecte de cooperare cu sucursalele noastre bancare din Germania si Olanda.

XPRIMM: Care este structura portofoliului in acest moment? A suferit aceasta modificari ca si consecinta a crizei economice?
M.Y.: Da, cu siguranta ca au avut loc schimbari in portofoliul nostru. Mai putine afaceri pe linia de bancassurance, si, in mod natural brokerii si-au crescut cota in totalul portofoliului nostru. Stim cu totii ca brokerii aduc in primul rand business pe segmentul auto. Deci, in termeni ai liniilor de business, ponderea auto a crescut in portofoliul nostru, dar intr-un mod restrictiv si controlat. Suntem foarte atenti la aceasta linie, deoarece observam cat este de sensibila.

XPRIMM: Cum apreciati rezultatele obtinute de Companie in anul 2009? Cum se prezinta acestea daca ne raportam la rezultatele din 2008?
M.Y.: Am avut un an bun, poate datorita norocului si poate vom continua in acest trend. Bineinteles, proiectele pe care le-am implementat in 2008 si in 2009 si-au aratat "roadele" anul trecut. Banca ofera un ajutor foarte mare, la fel si compania de leasing. Rata noastra combinata s-a situat in 2009 sub 90%, dar, sa nu uitam, ca suntem o companie inca tanara si business-ul nostru nu este chiar atat de mare. Suntem acum cea mai mare dintre companiile de talie mica, sau cea mai mica dintre companiile de talie mare. Pentru a urca in ierarhie si pentru a ramane profitabili, avem nevoie de o planificare a pasilor care vor fi urmati cu foarte mare grija.

XPRIMM: Care sunt obiectivele principale pentru Compania dumneavoastra in acest an? (Volum total a intermedierilor, structura personal etc.)
M.Y.: In acest an, planuim sa crestem business-ul cu putin peste 30%, si sa crestem numarul de angajati. De asemenea, avem in plan sa crestem colaborarea cu brokerii pentru a ne extinde reteaua si ne-am propus sa oferim servicii clientilor nostri cel putin la fel ca in 2009, atat ca si produse, cat si ca solutionari de daune, caci ei sunt in centrul intregii noastre operatiuni.


Publicat pe 10.05.2010



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM