1asig.ro
1asig.ro

COVID-19 a schimbat, la nivel global, perceptiile cu privire la asigurarile de viata si de sanatate

5 min. / 1.540 cuvinte
Atitudinea fata de asigurarile de viata si de sanatate s-a schimbat datorita COVID-19. Oamenii sunt mai constienti cu privire la riscurile care ameninta sanatatea si mai ingrijorati cu privire la protectie. Aceasta este concluzia celei de-a saptea editii a studiului Global Consumer Study, realizat anual de ReMark.

PROMO


In mai 2020, cand multe tari din lumea intreaga intrasera in izolare, ReMark a chestionat consumatorii din 18 tari pentru a vedea daca acestia si-au schimbat atitudinea fata de asigurare si risc, in conditiile in care se confruntau cu amenintarea pandemiei COVID-19.

Rezultatele au aratat ca tinerii si tarile clasificate ca piete in crestere se numara printre categoriile care au exprimat cele mai puternice opinii, sustinand ca atitudinea lor s-a schimbat brusc atat fata de risc, cat si cu privire la importanta pe care o acorda asigurarilor.
  • 51,3% dintre cei din generatia Z (nascuti dupa 1996) si-au schimbat atitudinea, comparativ cu cei din generatia Boomers (nascuti intre 1946-1964), unde procentul a fost de 22,3.
  • 81,9% dintre oamenii din India au spus ca si-au schimbat atitudinea, comparativ cu 13,2% dintre germani.
Na JIA - CEO, ReMark -, considera ca rezultatele acestui studiu transmit un mesaj important cu privire la abordarea asigurarilor si adoptarea acestora.

"Pandemia globala a dus la o accelerare a tendintelor ce s-au dezvoltat in ultimii ani. Pentru generatiile mai tinere, pandemia a fost ca o introducere rapida asupra riscului, oferindu-le tinerilor o constientizare a riscurilor pe care, in mod normal, ar fi dobandit-o intr-o viata. Cu tabelele de mortalitate dominand fluxul retelelor sociale, asa-zisii nativi digitali au devenit, brusc, mai constienti de risc, reconsiderand importanta protectiei mult mai devreme decat oamenii mai experimentati. Totodata, a existat o re-evaluare a riscului si in pietele in crestere, cum ar fi China, India si Mexic, unde 60% dintre respondenti au declarat ca si-au schimbat atitudinea cu privire la asigurari, ca rezultat direct al pandemiei", arata Na JIA - CEO, ReMark.

In studiul ReMark, schimbarile in sectorul asigurarilor de viata si de sanatate reflecta tendintele cu care se confrunta alte sectoare de business. Pe fondul unui 2020 atipic, oamenii au redefinit conceptul de esential si, prin urmare, si-au reevaluat propriile cerinte, incluzand aici si detinerea unui nivel corect de asigurare.

Intrarea pietelor in izolare a restrictionat, totodata, vanzarile traditionale, fortand drumul oamenilor spre online, iar pietele si grupele de varsta cu inclinatie spre tehnologie au facut o tranzitie mai rapida si mai usoara catre achizitiile contactless.

Adoptarea inscrierilor contactless, prin aplicatii rapide si usor de utilizat, a facut ca o gama de produse de asigurare sa fie mult mai accesibila. Acest lucru este sustinut si de o crestere cu 74%, la nivel global, a celor care au declarat ca prefera canalele contactless. Aceasta schimbare a fost, intr-o anumita masura, necesara, dar arata si directia pe care o urmeaza pietele. De asemenea, este important ca persoanele care au migrat catre canalele contactless doresc sa fie mai proactive in ceea ce priveste sanatatea si vor sa faca mai multe exercitii fizice.

Variatiile geografice cu privire la schimbarea catre canalele contactless sunt, deloc surprinzator, legate de adoptarea tehnologiei. Rata de penetrare a asigurarilor in China (85,7%), India (83,9%) si Coreea de Sud (82,1%), tari cu un nivel mai ridicat de utilizare a telefoanelor inteligente, este mult mai mare decat cea din Irlanda (57,2%), Marea Britanie (46%) si Australia (45,5%). Trecerea la serviciile digitale e, totodata, legata de o clientela mai tanara, care a crescut utilizand aplicatii de mobil.

Aceste grupe de varsta au, insa, si asteptari sporite in ceea ce priveste serviciile pentru clienti, astfel incat interactiunea contactless trebuie sa fie eficienta, rapida si usoara.

Studiul ReMark a analizat, de asemenea, si sursele de informatii in care au incredere consumatorii. Astfel, cei mai avizi utilizatori de social media, cei din generatiile Z si Millennials, inclina sa se increada in sursele traditionale de informatii, atunci cand e vorba despre sanatate. Se vor inscrie si vor achizitiona asigurari online, dar numai 5,4% ar avea incredere in retelele sociale cand vine vorba de sfaturi.

"Cand am solicitat realizarea acestui studiu, termeni ca pandemie, coronavirus, COVID-19 erau, practic, necunoscuti. Pe masura desfasurarii studiului, ne obisnuiam cu totii cu realitatile restrictiilor si distantarea sociala, iar concluziile evidentiaza diferentele in raspunsul la acest virus in functie de varsta pe care o ai si locul in care traiesti", a mai punctat Na JIA - CEO, ReMark.

"Un lucru e clar, produse precum asigurarile de viata au devenit mai cautate, 40,6% dintre consumatori schimbandu-si parerea cu privire la asigurari datorita COVID-19. De asemenea, tot mai multi din cei care cumpara asigurari de viata si de sanatate le achizitioneaza online. Acest lucru s-ar putea datora izolarii si eliminarii intalnirilor fata in fata, dar, anul acesta, 42,3% dintre consumatori au preferat canalele digitale, comparativ cu 24,3% in 2019, ceea ce reprezinta o schimbare semnificativa. De asemenea, interesant e si faptul ca publicul tanar pare sa fie mai priceput cu privire la alegerea surselor de informatii si sfaturi si, pe masura ce trecem prin aceste momente dificile, aceasta e o veste foarte buna", mai sustine Na JIA.

Studiul a fost realizat in 18 tari din intreaga lume si a chestionat 10.720 de persoane.

433 accesari