1asig.ro
1asig.ro

Asociatia de la Geneva: Reasiguratorii trebuie sa isi consolideze increderea in pietele mature

5 min. / 1.540 cuvinte
Deficitul de protectie din pietele mature ar putea fi eliminat daca reasiguratorii ar castiga la capitolul incredere si ar acorda mai multa atentiei educarii consumatorilor cu privire la beneficiile produselor de reasigurare, arata un raport realizat de Asociatia de la Geneva.

PROMO


Realizand un studiu la care au participat 7.000 de persoane din Franta, Germania, Italia, Elvetia, Marea Britanie si SUA, Asociatia de la Geneva a descoperit ca 60% dintre respondenti considera ca industria de asigurari ofera servicii importante si joaca un rol vital in economie.

Cu toate acestea, mai putin de 30% au avut o opinie pozitiva asupra industriei, iar 53% au declarat ca au avut o "experienta negativa" cu industria. De asemenea, mai mult de jumatate din participanti au punctat ca ar prefera sa achizitioneze un produs/serviciu de asigurare de la un agent/reprezentant vanzari. Alti 46% au declarat ca ar fi vrut sa invete mai multe despre asigurari inca din bancile scolii.

"In ciuda perceptiei generale, deficitul de protectie nu este limitat doar la tarile emergente, fiind observat si in economiile avansate. E incurajator faptul ca, potrivit rezultatelor studiului, oamenii inteleg despre ce e vorba in asigurari, dar si ca industria are un rol vital in economie si societate. Cu toate acestea, studiul mai arata si ca exista perceptii gresite asupra asiguratorilor si a produselor oferite de acestia. Abordarea acestui aspect va fi esentiala pentru a incuraja adoptarea pe scara mai larga a asigurarilor in economiile mature", a declarat Jad ARISS - Managing Director, Asociatia de la Geneva.

In acest context, Asociatia de la Geneva le recomanda re/asiguratorilor sa se concentreze pe simplificarea prezentarii produselor lor si pe imbunatatirea experientei consumatorului, mai ales in timp procesului de despagubire. De asemenea, ar trebui sa raspunda mai bine nevoilor de educatie financiara si alfabetizare financiara ale clientilor.

"Studiul subliniaza relevanta continua a problemelor sesizate de consumatori, mai ales in ceea ce priveste solicitarea despagubirilor. In aceasta epoca a digitalizarii si a analizelor avansate, industria asigurarilor are o ocazie unica de a aborda propriile puncte slabe si, de asemenea, de a construi experiente si propuneri mai atractive pentru consumatori", a precizat si Kai-Uwe SCHANZ - Director, Socio-Economic Resilience Research Stream, Asociatia de la Geneva.

662 accesari