1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Asiguratorii, sfatuiti ca, dupa pandemia COVID-19, sa ofere experiente "hiper-personalizate"

Asiguratorii ar trebui sa imbratiseze tehnologiile emergente si sa ofere experiente "hiper-personalizate", pentru a atrage si retine clientii post-pandemie, arata un raport realizat de CAPGEMINI si EFMA.

Raportul, "World Insurance Report 2021", subliniaza ca 60% dintre asiguratorii chestionati recent au observat ca eforturile lor de achizitie de clienti au fost afectate de COVID-19, in timp ce retentia clientilor a fost si ea afectata, la randul sau, in proportie de 40%.

Pentru a compensa terenul pierdut, raportul CAPGEMINI - EFMA subliniaza ca asiguratorii ar trebui sa isi consolideze retelele prin intermediul tehnologiilor emergente, inclusiv realitate virtuala augmentata si AI (Inteligenta Artificiala), si, de asemenea, sa incorporeze asigurarile in viata de zi cu zi a clientilor, printr-o abordare de tipul open-insurance. Acelasi raport mai noteaza ca, desi 87% dintre asiguratorii chestionati au declarat ca vor investi mai mult in dezvoltarea tehnologica, doar 32% au precizat ca au incredere ca, pentru asigurarea vanzarilor, canalele lor digitale sunt suficiente.

"Asiguratorii au posibilitatea de a converti traficul digital in vanzari, concentrandu-si atentia pe experienta virtuala hiper-personalizata. Clientii de azi se asteapta ca interactiunea cu asiguratorii lor sa fie usoara, iar furnizorii trebuie sa se asigure de capacitatea canalelor lor de a oferi o experienta convenabila si perfecta pentru clienti. Investind in tehnologiile potrivite, asiguratorii pot castiga si retine clientii, imputernicind, in acelasi timp, agentii si brokerii sa aprofundeze relatiile", spune Anirban BOSE - CEO, Financial Services, CAPGEMINI.

Raportul evidentiaza ca 77% dintre executivii din asigurari considera ca agentii si brokerii reprezinta cel mai important canal de distributie, dar, cu toate acestea, mai mult de 40% dintre clientii liniilor personale de asigurari considera ca este dificil sa contacteze agentii si brokerii in afara programului de munca. De asemenea, CAPGEMINI - EFMA arata ca asiguratorii de succes vor castiga si retine clientii reinventandu-si ecosistemul de operare, pentru a sustine un model "figital" (n.r. "phygital"), bazat pe mixul intre prezenta fizica si implicarea digitala.

De asemenea, acelasi studiu mai arata ca aproximativ jumatate dintre agentii si brokerii chestionati spun ca au nevoie de mai mult sprijin din partea asiguratorilor, subliniind necesitatea unor instrumente pentru implicare si colaborare digitala, cum ar fi platformele screen-sharing si instrumentele digitale de semnare a documentelor, pentru a veni in sprijinul clientilor. Cu toate acestea, mai putin de doua treimi dintre asiguratori au declarat ca le ofera agentilor si brokerilor aceste instrumente digitale, pentru a imbunatati experienta oferita clientilor.

Nu in ultimul rand, raportul mai evidentiaza ca analiza bazata pe Inteligenta Artificiala poate ajuta agentii si brokerii sa inteleaga preferintele clientilor, sa raspunda la intrebari, dar si sa ofere asiguratilor produse adecvate in apropierea unor momente speciale din viata lor, aducand "o vedere de 360 de grade", pentru a optimiza experienta oferita clientilor.

"Impactul global al adoptarii subite a digitalizarii a schimbat modul in care companiile de asigurari trebuie sa functioneze pentru a-si satisface clientii. Investitia digitala in canale conectate e un ingredient esential pentru ca asiguratorii viitorului sa aiba succes", spune si John BERRY - CEO, EFMA.

Raportul este disponibil AICI.