1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Asigurarile in contextul COVID-19: ...

Asigurarile in contextul COVID-19: Intrebari si raspunsuri

Pentru a veni in sprijinul clientilor, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania a realizat o lista de Intrebari & Raspunsuri posibile. Documentul poate fi descarcat de AICI.

UNSAR precizeaza ca raspunsurile oferite sunt cu titlu informativ si ca, in cazul in care un client sau un pagubit doreste sa afle exact ce acoperiri ofera polita sa de asigurare sau ce are de facut in cazul in care a suferit o dauna, este recomandabil sa isi contacteze direct asiguratorul sau intermediarul cu care lucreaza si sa ceara informatii dedicate in acest sens.

UNSAR precizeaza, de asemenea, ca societatile membre sunt alaturi de clienti in aceasta perioada a pandemiei de Coronavirus si depun eforturi sa ofere servicii la acelasi nivel pe perioada starii de urgenta, prioritatea fiind plata despagubirilor.

"Le transmitem tuturor ca societatile de asigurare membre UNSAR depun eforturi importante pentru a continua sa ofere servicii la acelasi nivel pe perioada starii de urgenta, prioritatea companiilor fiind de a plati despagubiri. Cu toate acestea, avand in vedere restrictiile impuse de autoritatile statului pentru prevenirea raspandirii COVID-19, exista posibilitatea ca unele procese sa comporte modificari sau adaptari", au adaugat acestia.

"Stim ca multi dintre clientii nostri si afacerile lor au de suferit ca urmare a pandemiei de Coronavirus (COVID-19). Trecem cu totii printr-o perioada care ne afecteaza nu doar in plan profesional sau economic ci, inainte de toate, la nivel uman. Suntem solidari cu intreaga societate in aceste zile si ne adaptam, la fel ca toti ceilalti, actiunile si modul de lucru pentru a continua sa raspundem nevoilor clientilor nostri, dar si pentru a contribui la limitarea raspandirii noului coronavirus", au transmis oficialii UNSAR.

Companiile de asigurari au luat in ultimele saptamani, in ritm accelerat, masuri importante pentru sustinerea clientilor in aceasta perioada dificila, dar si pentru mentinerea unui contact permanent prin mijloace electronice de comunicare, in conditiile in care o mare parte din personalul acestor companii lucreaza de acasa. Regasiti AICI o parte dintre masurile decise si implementate individual de fiecare companie in parte!

INTREBARI & RASPUNSURI

1. Va continua industria de asigurari sa ofere servicii in contextul actual?

La nivelul industriei, serviciile de vanzari de polite de asigurare si de daune continua, insotite de masurile de protectie aferente, cu respectarea contextului legislativ, deciziilor si restrictiilor impuse de autoritatile statului roman.

2. Cum opereaza centrele de constatare a daunelor in aceasta perioada?

Inca dinaintea izbucnirii pandemiei, asiguratorii aveau implementate sisteme de constatare la distanta a daunelor. Astazi, multi dintre membrii nostri isi incurajeaza clientii prin diverse mijloace de informare (site-urile proprii, presa scrisa si online) sa verifice disponibilitatea unor astfel de sisteme de constatare la distanta si, daca exista, sa le foloseasca mai ales in perioada aceasta.

In cazul in care doriti sa stiti ce aveti de facut in cazul producerii unei daune, va recomandam sa contactati asiguratorul sau intermediarul cu care lucrati si sa cereti informatii in acest sens.

3. Ce face industria de asigurari in aceasta perioada?

UNSAR, alaturi de intreaga industrie de asigurari, lucreaza pentru a-si adapta operatiunile si modul de raspuns in contextul pandemiei provocate de coronavirus (COVID-19). In acest sens, atat noi, cat si membrii nostri suntem in contact cu ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara si cu alte autoritati publice, astfel incat sa fie implementate masurile adecvate actualei situatii.

Membrii UNSAR fac demersuri importante pentru a limita riscul de imbolnavire atat in randul angajatilor, cat si in cel al clientilor; se iau masuri necesare astfel incat operatiunile sa continue intr-un ritm cat mai apropiat de cel normal. Prioritatea industriei de asigurari este aceea ca persoanele care se confrunta in aceasta perioada cu producerea riscurilor asigurate sa beneficieze de compensatiile aferente in cel mai scurt timp posibil, pentru a putea trece mai usor peste instabilitatea creata de pandemia de COVID-19.

4. Ce tipuri de asigurari de viata acopera riscurile generate de pandemia de coronavirus?

Fiecare companie de asigurari ofera polite care acopera riscuri diferite, in functie de politica fiecarei societati. Exista polite de asigurari de viata care acopera inclusiv riscuri generate de o pandemie, cum ar fi decesul ca urmare a unei imbolnaviri. Pe scurt: depinde de la companie la companie.

5. Ce tipuri de riscuri acopera asigurarile de viata in cazul somajului unei persoane care isi pierde locul de munca din cauza efectelor economice pe care le are pandemia de coronavirus?

In functie de produsul de asigurare, unele companii acopera prin politele de asigurari de viata si riscul de somaj. Aceste produse preiau, spre exemplu, plata ratelor aferente unui credit contractat de persoana asigurata, pe o perioada de timp prestabilita.

In cazul in care doriti sa stiti ce acoperiri ofera polita dumneavoastra de asigurare, va recomandam sa contactati asiguratorul sau intermediarul cu care lucrati si sa cereti informatii in acest sens.

6. Ce tipuri de asigurari de sanatate acopera riscurile generate de pandemia de coronavirus?

Fiecare companie de asigurari ofera polite care acopera riscuri diferite, in functie de politica fiecarei societati.

Serviciile medicale de urgenta in sistemul public sunt oferite in mod gratuit tuturor cetatenilor si rezidentilor tarii, asa cum este precizat expres si in decretul pentru instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei.

Politele de asigurari de sanatate vor acoperi in continuare financiar riscurile si serviciile mentionate in contractele dintre parti. Daca nevoia de servicii medicale este generata de pandemia de COVID-19, serviciile medicale respective vor fi decontate daca polita de asigurari acopera explicit riscul de pandemie, prin termenii si conditiile contractului de asigurare sau daca compania decide sa extinda acoperirea si pentru acest risc. Daca nevoia de servicii medicale nu are legatura cu pandemia de COVID-19, decontarea se va face ca si pana acum, in baza termenilor agreati in contractul de asigurare.

7. Intreruperea afacerilor (BI) din cauza COVID-19 este acoperita de politele de asigurare pentru companii?  

Politele de asigurare pentru companii ofera, in general, acoperire pentru o gama larga de riscuri specifice activitatilor comerciale, precum riscul de incendiu, inundatii, furt, explozie etc.

Clauza de intrerupere a activitatii (BI-Business Interruption) acopera, in principiu, pierderea financiara de profit (si alte cheltuieli suplimentare necesare reluarii activitatii desfasurate) cauzata de un risc acoperit pe polita de asigurare de bunuri. Prin urmare, in aceste conditii, nu se poate discuta despre o acoperire a intreruperii activitatii comerciale in urma luarii unor masuri extraordinare privind limitarea / atenuarea raspandirii virusului COVID-19.

In orice caz, recomandam companiilor care detin o astfel de polita de asigurare sa verifice sfera acoperirii lor, si sa ia legatura cu asiguratorul emitent al politei sau cu intermediarul pentru mai multe informatii in acest sens.

8. Ce pot face clientii in cazul in care sunt nemultumiti?

Orice persoana fizica sau juridica, care se considera vatamata in drepturile sale, se poate adresa societatii de asigurare sau intermediarului de asigurari, pentru primirea de lamuriri suplimentare, reanalizarea situatiei existente si solutionarea amiabila a diferendumului semnalat.

In cazul in care partea care se considera vatamata nu este multumita cu solutia comunicata, acesta se poate adresa forurilor competente pentru solutionarea spetei, astfel: SAL-FIN, in cazul persoanelor fizice; Mediere sau conciliere, ori, in cazul existentei unei clauze compromisorii, arbitraj; Instantei de judecata competenta. De asemenea, in situatia in care nu s-a ajuns la o intelegere amiabila, partea care se considera vatamata se poate adresa Autoritatii de Supraveghere Financiara prin depunerea online a unei petitii pe portalul acestei institutii.

Lista de intrebari si raspunsuri urmeaza sa fie actualizata.