Asigurarile de sanatate: Cresteri "double digit", provocari si influenta tehnologica - Tendinte - Asigurari -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Ghid Asig 
 Dictionar 
 Lex 
 Tendinte 
 Timp liber 



Bucuresti
8
1 EUR = 4.6586 RON
1 USD = 4.1342 RON










RFI

Tendinte

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Asigurarile de sanatate: Cresteri "double digit", provocari si influenta tehnologica


Chiar daca este inca intr-o faza incipienta si reprezinta un procent foarte mic din intrega piata de asigurari, segmentul asigurarilor private de sanatate continua sa evolueze intr-un ritm accelerat, beneficiile acestor polite fiind tot mai cautate de persoanele fizice sau de cele juridice - care au inclus asigurarile in pachetul de beneficii extra-salariale. Dar care sunt provocarile cu care se confrunta jucatorii si cum este influentata piata de dezvoltarea tehnologica?

In primele trei luni din 2018, conform celor mai recente informatii publicate de ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara, piata asigurarilor private de sanatate a totalizat de 77,88 milioane de lei, in crestere cu 25,3% comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand a insumat 62,16 milioane de lei.

"Cresterea de 25% este una organica, dar, totodata, mai mica decat cresterile din acelasi interval inregistrate in anii anteriori, ceea ce denota o scadere a ritmului in ceea ce priveste asigurarile de sanatate. Piata acestora este totusi inca la inceput si reprezinta un segment foarte mic din piata asigurarilor generale. Avand in vedere beneficiile deosebite pe care aceasta linie de asigurari le ofera, precum si faptul ca ele devin din ce in ce mai cunoscute publicului, estimam ca aceasta linie va avea o evolutie pozitiva si in intervalele urmatoare", au declarat, pentru 1asig.ro, reprezentantii companiei OMNIASIG Vienna Insurance Group.

Totodata, oficialii ASIROM Vienna Insurance Group au precizat ca evolutia actuala a pietei este sustinuta de contextul economic, stabilitatea si sustenabilitatea in dezvoltarea mediului de business privat. "Mai mult, piata muncii aduce noi provocari angajatorilor, de a motiva angajatii, de a gasi formule prin care sa ii tina aproape, sa le castige si rasplateasca fidelitatea, mizand pe employee benefits. Este clar ca tendinta pietii este de crestere pe acest segment, fiind sustinuta de inovatia in domeniu", au adaugat acestia.

La randul sau, Nicolae AVRAM, Director Vanzari si Distributie, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, precizeaza ca sistemul public de sanatate deficitar din Romania si-a pus amprenta asupra evolutiei pietei asigurarilor private, fiind unul dintre factorii importanti in ritmul de crestere al acestei piete.

"Gradul de penetrare al asigurarilor in cadrul corporatiilor a crescut, asigurarea privata de sanatate fiind un diferentiator important in cadrul pachetului de beneficii salariale. Oferirea unui pachet de beneficii care sa contina si asigurarea de sanatate a devenit un factor diferentiator puternic.Primii angajatori, in functie de numarul de angajati, au achizitionat acest beneficiu de o perioada relevanta, iar ceilalti le-au urmat exemplu si au inclus aceste facilitati in pachetele de beneficii", a afirmat Nicolae AVRAM.

In cazul MediHelp International (Romania), vanzarile de asigurari de sanatate au crescut cu peste 90% in primul trimestru din acest an. "Acest procent, in comparatie cu procentul mediu de crestere din piata asigurarilor de sanatate, se datoreaza faptului ca MediHelp International se concentreaza si promoveaza doar aceasta linie de business, avand expertiza in planuri de asigurare medicala cu acoperire internationala. Aceasta crestere este marcata si de concretizarea planurilor si a bugetelor investite in anul anterior", a explicat Alexandra GARDAN, Director de Dezvoltare, MediHelp International.

"Consideram ca printre factorii care au sustinut aceasta crestere se numara constientizarea si implicarea companiilor in a oferi serviciile de asigurari de sanatate sub forma unui beneficiu in pachetul salarial pentru angajatii lor. Aceasta nevoie se bazeaza pe dorinta companiilor de a-i motiva si fideliza pe angajati, dar si de a le facilita accesul la servicii medicale la standarde internationale. Asigurarile private de sanatate ofera clientului libertatea de a alege orice medic, spital sau clinica de renume la nivel mondial, fara a se limita la furnizorii medicali locali, pentru investigatii si analize sau chiar pentru afectiuni grave precum interventii chirurgicale complexe, transplant de organe, tratament pentru cancer etc. In plus, planurile dezvoltate de catre MediHelp International ofera un raport corect intre beneficii si cost si sunt adaptate, din toate punctele de vedere, la necesitatile pietelor locale din Romania, Ungaria si Polonia, piete pe care MediHelp International activeaza in prezent. In acelasi timp, nevoia crescuta pentru servicii medicale de calitate si lipsa de incredere a populatiei in sistemul de sanatate public constituie factori care au dus la cresterea pietei asigurarilor de sanatate", a adaugat ea.

Clienti retail vs corporate

Potrivit reprezentantilor ASIROM VIG, majoritatea clientilor vin din segmentul corporate, insa si asigurarile de sanatate individuale sunt din ce in ce mai cautate si dorite, oamenii intelegand beneficiile unui astfel de produs, astfel ca in ultimele 10 luni compania a observat o crestere considerabila in vanzarile pe acest segment.

In cazul ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, la finalul celei de-al doilea trimestru, pe segmentul corporate era un numar relativ egal de clienti persoane juridice si clienti persoane fizice, insa numarul de asigurati din contractele PJ este de mai bine de 50 de ori mai mare decat asiguratii PF. "Clientii corporate vin din industria IT, pharma, retail /supermarketuri, automotive", a spus Nicolae AVRAM.

De asemenea, Elena CIOBANU, Director Operatiuni, MediHelp International, a mentionat ca, fata de aceeasi perioada analizata a anului trecut, in care ponderea clientilor retail era sensibil mai mare, in primul trimestru al anului 2018 a remarcat un echilibru intre numarul clientilor corporate fata de clientii retail. Din perspectiva portofoliului MediHelp International, companiile care ofera asigurari cu acoperire internationala pentru angajati fac parte din domeniile: IT, Pharma, Consultanta Financiara, Petrol si Gaze.

OMNIASIG VIG se adreseaza doar persoanelor juridice (segmentele corporate si IMM), iar clientii provin din toate domeniile de activitate: IT, industria petroliera, alimentara, confectii etc.

"Asigurarea privata de sanatate se poate incheia la orice varsta, insa pentru a obtine o acoperire completa si in conditii financiare cat mai bune, este recomandat ca persoana sa fie sanatoasa", a atras atentia Alexandra GARDAN.

Provocarile cu care se confrunta asiguratorii

In pofida evolutiei raportate pe acest segment in ultima perioada, asigurarile de sanatate raman un domeniu in care companiile de profil se confrunta si cu o serie de provocari.

"Fiind o piata aflata inca la inceput, ea este si foarte concurentiala. Provocarea permanenta pentru noi este de a atinge segmente noi de clienti, care sa constientizeze utilitatea, necesitatea si, mai ales, beneficiile asigurarii de sanatate, beneficii care se reflecta apoi in succesul si "sanatatea" organizatiei respective", au spus reprezentantii OMNIASIG VIG.

Iar ASIROM VIG considera ca cea mai mare provocare pentru dezvoltarea asigurarilor de sanatate, in acest moment, "o reprezinta legislatia ambigua".

In ceea ce priveste provocarile, Elena CIOBANU a afirmat ca MediHelp International este preocupata in continuare de educarea pietei, in vederea constientizarii faptului ca nevoia de a fi asigurat nu este un lux. "Asigurarile de sanatate reprezinta acoperirea riscului financiar care poate aparea la un anumit moment, fie ca vorbim despre un accident sau despre aparitia unei boli grave. In oricare dintre aceste situatii, siguranta financiara a intregii familii este afectata. Astfel, prin asigurarea de sanatate se poate elimina stresul financiar si se acopera aceasta nevoie", a explicat ea.

"Provocarea este sa ramanem lucizi si realisti, sa nu cream un nou RCA. Sa intelegem si sa oferim pretul corect pentru asigurare - astfel incat consumatorul final (asiguratii) sa simta cu adevarat ce valoare aduce detinerea unei asigurari private", a declarat Nicolae AVRAM. Conform acestuia, piata asigurarilor private de sanatate este o piata efervescenta, departe de a fi ajuns la maturitate. "Asigurarori cu traditie in piata asigurarilor din Romania intra si pe acest segment incercand sa acapareze cota de piata. Produsele sunt din ce in ce mai complexe, consumatorii din ce in ce mai calificati".

Influenta tehnologiei pe piata asigurarilor de sanatate

"Evolutia tehnologiei nu poate decat sa conduca la o constientizare si mai mare a necesitatii unei asigurari de sanatate private, care permite accesul, in timp real, la toate noutatile din domeniul medical. Oamenii se pot informa rapid, pot compara, pot decide avand toate informatiile la o cautare pe internet. Mai mult, beneficiile se regasesc in simplificarea proceselor, in automatizarea anumitor etape din procesul de evaluare a unei daune, de exemplu", spune Directorul Vanzari si Distributie al ALLIANZ-TIRIAC Asigurari.

"In egala masura, ALLIANZ-TIRIAC isi dezvolta in mod constant reteaua de parteneri medicali, iar calitatea serviciilor si calitatea actului medical si a tehnologiei disponibile sunt criterii pe care le luam in calcul la semnarea unui nou parteneriat cu clinicile medicale astfel incat asiguratii nostri sa beneficieze de cele mai noi tehnologii din domeniul medical si de cele mai bune servicii", a precizat acesta.

Si reprezentantii OMNIASIG VIG considera ca progresul tehnologiei va contribui, in mod sigur, si la dezvoltarea asigurarilor de sanatate, asa cum contribuie in toate celelalte domenii de activitate.

"Estimam ca odata cu dezvoltarea tehnologiei legata de Inteligenta Artificiala si asiguratorii vor ajunge sa ofere servicii din ce in ce mai bune si pe linia asigurarilor de sanatate, printr-o subscriere mai rapida, mai eficienta si cu avantaje din ce in ce mai mari pentru asigurati", au adaugat ei.

Alexandra GARDAN arata ca evolutia tehnologica in domeniul medical face ca noi proceduri si aparaturi medicale sa fie implementate in favoarea diagnosticarii corecte si a vindecarii rapide a pacientilor. Totodata, aceste inovatii inseamna costuri mai mari si servicii medicale mai greu accesibile. "Compania noastra ofera acces direct la cele mai renumite clinici care utilizeaza aparatura medicala de ultima generatie, prin intermediul planurilor noastre de asigurare. Pe de alta parte, MediHelp vine in intampinarea clientilor sai prin dezvoltarea unor platforme, aplicatii si programe pentru a facilita accesul la informatii medicale sau referitoare la contul persoanelor asigurate", a mentionat ea.

In acelasi timp, oficialii ASIROM sunt de parere ca tehnologia este un bun partener pentru acest segment de asigurari: "Inca de la inceputul anului, am demarat 2 proiecte in cadrul departamentului de Sanatate, 'robotii' care se ocupa de daune sanatate, si parteneriatul cu Docbook, prin care clientii ASIROM se pot programa online la medic. Asadar, tehnologia ne este un bun companion, prin inovatie si digitalizare lucrand constant pentru a oferi clientilor cele mai bune servicii".

Industria de asigurari trece prin diverse transformari datorita evolutiei tehnologiei, de care societatile incep sa se foloseasca tot mai mult, de la simplele vanzari online si pana la lansarea de roboti sau a sistemelor telematice. Si asiguratorii romani trebuie sa se adapteze cat mai bine si mai rapid acestui trend, mai ales ca noile generatii de clienti au cerinte diferite in ceea ce priveste produsele si serviciile accesate. Cititi aici opiniile jucatorilor din industrie, chestionati de Publicatiile XPRIMM!


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Asigurarile de sanatate: Cresteri "double digit", provocari si influenta tehnologica).




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 05.09.2018 | 937 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:






PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM