Are un chatbot avantaje pentru o companie de asigurari din Romania? - Asigurari - Asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
21
1 EUR = 4.6677 RON
1 USD = 4.0341 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Are un chatbot avantaje pentru o companie de asigurari din Romania?


Peste trei ani, clientii din domeniul asigurarilor ar putea interactiona mai degraba cu un robot decat cu un om, arata un sondaj realizat recent de ACCENTURE. Conform firmei de consultanta, circa doua treimi din asiguratori folosesc deja "asistenti virtuali" bazati pe inteligenta virtuala si, din executivii care au participat la studiu, 85% au declarat ca planuiesc sa investeasca "semnificativ" in inteligenta artificiala in urmatorii trei ani.

Chatbots [n.red. programe digitale care pot purta conversatii, in scris sau prin metode audio, cu utilizatorii, ce au adesea in spate inteligenta artificiala] pot, cu siguranta, sa devina avantajoase pentru asiguratori, insa aceasta tehnologie ar trebui introdusa la momentul potrivit, sunt de parere specialisti romani din domeniul asigurarilor.

"Tehnologia din zilele noastre ne pune deja in contact cu roboti sub diverse forme, iar familiarizarea cu acest tip de interactiune a inceput de cativa ani. (...) Inevitabil, si intr-o companie de asigurari comunicarea cu inteligenta artificiala incepe sa fie din ce in ce mai populara", a explicat Andreea GOIDEA - Digital Marketing Specialist, SIGNAL Iduna. "Cu totii folosim tehnologia pentru a eficientiza ceea ce avem de facut si este firesc sa ne folosim de stiinta pentru a obtine rezultate rapide in ceea ce priveste asteptarile clientilor nostri. Avantajele sunt percepute atat la nivelul companiei, cat si la nivelul clientilor. Toata lumea are de castigat atunci cand lucrurile se intampla mai repede si scade numarul ocaziilor in care poate interveni eroarea umana. Bineinteles, implementarea unor astfel de solutii solicita resurse si trebuie planificat cu grija, astfel incat sa nu afecteze procesele existente pe masura ce sunt aplicate inovatiile tehnologice", a adaugat aceasta.

Referindu-se la serviciul de tip "asistent virtual", Calin MATEI, Director General Adjunct, GROUPAMA Asigurari, a remarcat, la randul sau, ca "dat fiind volumul foarte mare de cereri si intrebari, activitatile de tip servicii clienti au fost printre primele din structurile organizationale care au adoptat tehnologia pentru a facilita transmiterea de informatii catre si dinspre clienti. Consideram, astfel, ca chatbot-urile aduc plus valoare oricarui business prin faptul ca se eficientizeaza procese si se reduce timpul de asteptare al clientilor pentru a avea acces la informatii."

Cu toate acestea, "orice companie va trebui sa tina cont de faptul ca tehnologia este un mijloc, dar nu solutia universala la problemele specifice. Adaptarea chatbot-urilor la nevoile clientilor va depinde foarte mult si de dezvoltarea infrastructurii tehnologice si a raspandirii dispozitivelor inteligente in randul consumatorilor, astfel incat interactiunile sa poata avea loc cat mai rapid. Diversitatea este binevenita in orice domeniu, iar noi vom imbratisa acele evolutii din diverse sectoare care ne ajuta clientii in primul rand", a adaugat Calin MATEI.

Lipsa interactiunii umane si a educatiei financiare, obstacole in calea utilizarii chatbots in piata de asigurari din Romania

Desi "rolul acestor asistenti virtuali va creste treptat in domeniul asigurarilor", este important de vazut daca "scopul initial de a informa si/sau vinde online sau prin telefon poate suplini contactul face-to-face sau de natura umana, care este apreciat in continuare atunci cand nu vorbim de produse de retail, pentru care, cu siguranta, solutia de a acorda asistenta si chiar a vinde online este viitorul in asigurari si in Romania" a subliniat Mihai BIZINECHE, Chief Underwriting Officer, CertAsig

"CertAsig este un asigurator specializat pentru produse de asigurari corporate, astfel incat, momentan nu vedem un avantaj in scurt timp. Nesubscriind produse de retail (ex: household, RCA) este dificil de spus daca ne-ar ajuta in viitor de imbunatim modul nostru de lucru, sa inlocuim forta umana de lucru si sa reusim sa vindem in acest mod", a continuat acesta.

Dincolo de nevoia de interactiune umana, lipsa unei educatii financiare suficiente in tara noastra poate reprezenta un alt obstacol in calea implementarii chatbots de catre companiile din piata, cel putin in momentul de fata.

"Stim ca viitorul se prezinta automatizat si digitalizat aproape in totalitate, dar consideram ca momentan implementarea acestui tool de comunicare [n.red. chatbots] nu reprezinta cea mai potrivita solutie pentru industria asigurarilor din Romania, dat fiind faptul ca, din pacate, nivelul de educatie financiara este inca destul de scazut in tara noastra, iar asistentii virtuali de acest tip (chatbot) nu pot inlocui o persoana reala care aduce un plus de valoare si intelegere in interactiunea cu clientii", a explicat Ilona ALEXANDRU, Director Marketing si Comunicare, Gothaer Asigurari Reasigurari.

"Cu toate acestea, cautam sa le oferim clientilor nostri maximum de confort in privinta comunicarii cat mai rapide si eficiente cu Gothaer, indiferent de canalul prin care aleg sa ne contacteze (online prin chat, telefonic prin Call Centre sau direct prin reprezentantii nostri de vanzari). In acest moment avem implementat un sistem de Chat Online pe website-ul companiei, cu asistenta imediata din partea unui specialist Gothaer sau cu raspuns in cel mai scurt timp, atunci cand mesajele sunt transmise in afara orelor de program (programul de lucru este de luni pana vineri, intre 9:00 - 17:30, cu exceptia sarbatorilor legale). Serviciul de Chat Online este un serviciu apreciat de clientii Gothaer, inregistrand in medie 550 interogari / luna", a adaugat Ilona ALEXANDRU.

Un alt exemplu este reprezentat, de asemenea, de implementarea unor "solutii inovative de telefonie prin care clientii sunt identificati in mod automat dupa CNP, nume sau numarul de polita de asigurare de la Gothaer, rostite la receptor, iar in cazul unei daune, acestia sunt directionati automat catre departamentul care se va ocupa in mod direct de avizarea si instrumentarea acesteia", a continuat Directorul de Marketing si Comunicare al Gothaer Asigurari Reasigurari.

Digitalizarea in asigurari, analizata pe 14 noiembrie cu prilejul "IIF 2017: Insurance in the DIGITAL World"

Chatbots, noile tehnologii, si inteligenta artificiala, dar si Big Data sau impactul digitalizarii asupra vanzarilor si gestionarii daunelor in asigurari sunt doar cateva dintre temele dezbatute, pe 14 noiembrie, la "IIF 2017: Insurance in the DIGITAL World".

Evenimentul, care va avea loc la Hotelul Bristol din Viena, reuneste profesionisti in asigurari din intreaga lume, printre acestia numarandu-se Thomas SCHOELLKOPF, Member of the Board of Management, ERGO International AG, Alessandra CHIUDERI, Head of the Analytics Solutions, Assicurazioni GENERALI, Dieter PSCHEIDL, Head of European Affairs, VIG, William VIDONJA, Head of Conduct of Business, Insurance Europe, Paul CARTY, Chairman EU Standing, Committee of BIPAR si nu numai. Lista completa a vorbitorilor poate fi accesata pe site-ul evenimentului.

Rezervati-va locul acum! Click aici!


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Are un chatbot avantaje pentru o companie de asigurari din Romania?).

Noutati 1asig.ro
» Implementarea legislatiei IDD, dezbatuta la evenimentul "XPRIMM Time for Business: IDD - Provocarea Anului in Asigurari"
» Castigurile angajatilor din asigurari si pensii private s-au diminuat in luna august
» Hall of Fame: campania "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", sprijinita de agenti si brokeri din toata tara. Alatura-te si tu!
» Ce ofera nou Legea IDD pentru consumatorul de asigurari?
» In memoriam Gabriel TELEAGA
» TEST: Tu cat de pregatit esti sa faci fata riscurilor care iti ameninta locuinta? Vezi ce punctaj obtii!
» Campanie nationala de informare cu privire la rolul asigurarii obligatorii a locuintelor
» Viitorul schemelor de garantare din domeniul asigurarilor, dezbatut la Conferinta IFIGS: Principalele declaratii!
» Cel mai complex exercitiu de interventie post-seism a inceput sambata in Bucuresti. Bilant: Peste 3.000 de morti si mii de cladiri afectate
» Politia Romana: Peste 60 de soferi depistati cu viteze de peste 180km/h




Share |


Autor: Adina TUDOR | Publicat pe 27.10.2017 | 2221 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva





PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM