Analiza KeysFin: Black Friday ajuta afacerile comerciantilor de electronice si electrocasnice sa depaseasca pragul de...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
2
1 EUR = 4.6480 RON
1 USD = 4.0896 RON










RFI

Piete financiare

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Analiza KeysFin: Black Friday ajuta afacerile comerciantilor de electronice si electrocasnice sa depaseasca pragul de 2 miliarde de euro in 2018


Afacerile comerciantilor de electronice si electrocasnice ar putea depasi, in acest an, pragul de 2 miliarde de euro (9,5 miliarde de lei), pe fondul apetitului romanilor pentru achizitii cu ocazia Black Friday si a sezonului de shopping de Craciun, arata o analiza realizata de KeysFin.

Anul trecut, cifra de afaceri din acest sector a crescut cu 21% fata de anul 2016, la 8,35 miliarde de lei, si cu 120% fata de cea inregistrata in urma cu cinci ani.

Potrivit analistilor de la KeysFin, retailul romanesc isi pune mari sperante in Black Friday, momentul din an in care se inregistreaza cele mai mari vanzari, atat in magazine cat mai ales in online. "Sarbatoarea cumparaturilor a prins excelent in Romania, devenind deja o traditie. In 2018, pe fondul cresterilor salariale si al extinderii gamei de oferte, estimam un maxim al cifrei de afaceri sectoriale".

Analiza KeysFin, care a luat in calcul evolutia firmelor al carui domeniu principal de activitate il reprezinta comertul cu amanuntul al articolelor si aparatelor electrocasnice, in magazine specializate (CAEN 4754) arata ca aceasta piata este una extrem de concentrata, existand cinci firme care genereaza 93% din totalul cifrei de afaceri la nivel national.

"Comertul de electronice si electrocasnice este unul foarte bine inchegat in jurul unor investitori majori. Astfel, desi exista peste 600 de companii la nivel national, prea putine dintre acestea reusesc sa reziste in fata marilor jucatori. Asa se explica de ce numarul firmelor a scazut anul trecut cu 8% fata de 2016 si cu 15% fata de 2013. Estimam ca procesul de consolidare va continua, investitiile majore in retelele de magazine, in logistica in general si mai ales in segmentul online, urmand sa contribuie la coagularea pietei", afirma analistii.

Potrivit datelor din 2017, liderul pietei este DANTE INTERNATIONAL SA (emag) cu o cifra de afaceri de 3,31 miliarde de lei, ceea ce reprezinta 39,7% din totalul business-ului la nivel national). In topul celor mai importanti retaileri urmeaza ALTEX ROMANIA SRL, cu afaceri de 3,28 miliarde lei (39,4%), FLANCO RETAIL SA (afaceri de 983 milioane de lei, 11,8% din total), EURO GSM IMPEX SRL (113 milioane de lei, 1,4% din total) si GORENJE ROMANIA SRL (77,6 milioane de lei, 0,9% din total).

In conditiile in care DANTE INTERNATIONAL SA (emag) s-a concentrat pe investitii semnificative, anuntand recent lansarea celui mai mare depozit din Romania, titlul de cea mai profitabila companie a revenit ALTEX ROMANIA SRL, cu un profit de 48,7 mil. lei.

Clasamentul celor mai profitabile firme din sector este completat de DOMO SRL (6,4 mil. lei), FLANCO RETAIL SA (5,2 mil. lei), NORDIC ROMAR SRL (4,9 mil. lei), EURO GSM IMPEX SRL (4,3 mil. lei). Impreuna, cele mai profitabile 5 companii au generat 70,3% din profitul total al pietei.

Bucuresti, polul retailului romanesc

Analiza KeysFin arata ca, din punct de vedere regional, Capitala si Ilfov-ul atrag cele mai mari afaceri din acest sector, de peste 7,7 miliarde de lei in 2017. La mare distanta urmeaza Cluj (127,8 milioane de lei), Botosani (56,4 milioane de lei) si Constanta (50,6 milioane de lei). Impreuna primele 5 judete au generat peste 95% din cifra de afaceri totala.

"Bucuresti-Ilfov are cea mai vasta retea de magazine, menita sa acopere o cerere incomparabila cu cea din celelalte regiuni ale tarii. Salariile mai mari, nivelul de trai din Bucuresti si investitiile majore in logistica si publicitate au influentat semnificativ aceasta focalizare a business-ului de profil", explica analistii.

Si forta de munca urmeaza acelasi tipar, in Capitala fiind cei mai multi angajati. Altex este lider la acest capitol, cu 2.995 angajati, urmata de DANTE INTERNATIONAL SA (1.990 angajati), FLANCO RETAIL SA (1.509 angajati), EURO GSM IMPEX SRL (245 angajati) si NORDIC ROMAR SRL (221 de angajati).

Datele statistice arata ca numarul de angajati din acest sector a crescut cu 10,5% fata de 2016 si cu aproape o treime fata de 2016, la 8.800 de angajati in 2017. Interesant este si faptul ca costul mediu per angajat a crescut mult mai rapid decat productivitatea muncii, cu 18,3% fata de 2016 si cu aproape 80% fata de 2013.

"In acest sector, productivitatea muncii este de circa 900.000 de lei per angajat, una dintre cele mai mari din economie, un semnal foarte clar al nivelului de eficienta din acest sector. Iar productivitatea muncii continua sa creasca, cu 10% fata de 2016 si cu 70% fata de 2013", arata analiza KeysFin.

ELECTRORETAILUL, PLIN DE PROVOCARI

Chiar daca este unul dintre cele mai dinamice si active domenii ale economiei, comertul cu electronice si electrocasnice nu este scutit de probleme. Platile restante au crescut in 2017 cu 155% fata de 2016, iar cele fata de furnizori au reprezentat 85% din total.

Pe de alta parte, lichiditatea pietei s-a imbunatatit, perioada medie de incasare a creantelor, de 18 zile, fiind una dintre cele mai bune din economie, mult sub media sectorului de comert din care face parte, de aproximativ 60 de zile. In privinta comportamentului de plata, perioada medie de plata a datoriilor este de 117 zile, putin peste media sectorul din care face parte.

"Chiar daca lucrurile se misca mai bine decat in alte sectoare, si in acest segment blocajul financiar este la ordinea zilei. Creditul furnizor este practicat la scara ampla, cu consecintele sale negative, iar multe companii mici se zbat la limita supravietuirii. Nu este exclus ca 2019 sa aduca o rarefiere a mediului de business, in conditiile in care multe dintre companii sunt nebancabile, adica nu intrunesc conditiile pentru a accesa credite. Fara resurse financiare, multe dintre aceste firme nu vor mai putea trai doar din rulajul de marfa, iar de castigat vor avea marii jucatorii, care isi vor extinde si mai mult cotele de piata", estimeaza analistii.

Nota: Analiza KeysFin are la baza datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finantelor (la sfarsitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate codul CAEN 4754 - Comertul cu amanuntul al articolelor si aparatelor electrocasnice, in magazine specializate. Date extrase in octombrie 2018. Estimarile au la baza rata medie anuala, calculata pe o perioada de cel putin 5 ani.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Analiza KeysFin: Black Friday ajuta afacerile comerciantilor de electronice si electrocasnice sa depaseasca pragul de 2 miliarde de euro in 2018).

Noutati 1asig.ro
» Industria FMCG a crescut in primele 9 luni ale anului influentata in principal de rata inflatiei
» CFA Romania: In procesul de dezvoltare si integrare, pietele de capital din tarile ECE intampina obstacole diferite de cele intalnite in tarile Europei de Vest
» Banca Angliei: Un Brexit fara un acord, mai periculos decat criza din 2008
» Rezultatele Sondajului anual al Grupului BEI privind investitiile (EIBIS), prezentate la Bucuresti
» Compania Softelligence a lansat un program pentru pregatirea viitorilor angajati care sa sustina inovatia de tip fintech si insurtech
» Sondaj: 6 din 10 angajatori vor acorda prime de sarbatori angajatilor
» Barometrul KPMG privind Creditarea Imobiliara: Importanta sporita, activitate sustinuta in 2018
» 25 de noi detinatori ai certificarii CFA - "Chartered Finacial Analyst"
» Conferinta internationala Banking 4.0: Pentru 76% dintre romani, o banca moderna inseamna rapiditate
» Dezvoltarea pietei de imobiliare in prezent si viitor, dezbatuta la 'Real Estate & Construction Forum'




Share |


Autor: Adina TUDOR | Publicat pe 19.11.2018 | 267 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva





PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM