1asig.ro
1asig.ro
Adrian MARIN: Increderea va fi ...

Adrian MARIN: Increderea va fi cuvantul de ordine pentru 2021

5 min. / 1.540 cuvinte
Adrian MARIN, Presedintele UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare Romania, considera ca increderea va fi cuvantul de ordine anul acesta. El a mai precizat ca pandemia i-a facut pe romani sa se gandeasca mai mult la solutii pentru a face fata situatiilor neprevazute, iar aceasta tendinta probabil ca va continua si in 2021.

PROMO


Contactat de Publicatiile XPRIMM, Presedintele UNSAR a raspuns urmatoarelor intrebari:

Cum apreciati ca si-a adaptat activitatea piata asigurarilor din Romania la conditiile create de pandemia de COVID-19?
A.M.: De la inceputul pandemiei, industria de asigurari a depus eforturi continue pentru ca operatiunile sa decurga intr-un ritm cat mai apropiat de noua normalitate. Digitalizarea a facut ca multe procese sa se mute online, iar beneficiile sunt evidente. Consumatorii pot tine legatura online cu asiguratorii si tot online pot efectua operatiunile necesare. De altfel, inca de dinainte de pandemie, multi asiguratori aveau deja sisteme de constatare la distanta a daunelor, iar stadiul de solutionare a dosarelor putea fi urmarit si online iar noua realitate a accelerat si diversificat aceste procese.

Important de precizat este ca unele companii au anuntat, totodata, ca vor acoperi in mod exceptional riscurile provocate de epidemie prin diferite tipuri de polite - asigurari medicale, de viata, de calatorie. Mai mult, pentru a veni in intampinarea clientilor in aceste momente, asiguratorii au decis, de exemplu, sa relaxeze conditiile de asigurare pentru anumite produse. Bineinteles, acordarea despagubirilor catre cei afectati de producerea de riscuri ramane prioritatea pentru industrie.

De asemenea, cum s-a adaptat UNSAR si ce solutii a implementat in acest sens ? Care au fost principalele aspecte pe care doriti sa le evidentiati in aceasta perioada?
A.M.: Pentru intreaga industrie, lucrul de la distanta si digitalizarea au devenit si mai importante in contextul pandemiei. Astfel de solutii au fost implementate si in cadrul UNSAR. Procesele de lucru au fost regandite pentru a fi adaptate lucrului de la distanta, iar acolo unde a fost nevoie de prezenta fizica, am luat masurile de protectie necesare (distantare, materiale de protectie, dezinfectanti). Activitatea a continuat fara intreruperi, ceea ce cu siguranta s-a reflectat si in spatiul public.

UNSAR a continuat si in aceasta perioada cercetarile sociologice asupra comportamentelor si perceptiilor consumatorilor de asigurari. Mentionam aici doua sondaje: unul realizat in mai - ''Perceptia riscului si cultura asigurarilor in Romania", iar al doilea - ''Evolutia perceptiei consumatorilor privind asigurarile obligatorii si facultative de locuinte si noile riscuri generate de schimbarile climatice 2020'' - din august. Ambele au indicat ca romanii au devenit mai interesati de solutiile de protectie in fata situatiilor neprevazute, fie ca este vorba despre politele pentru locuinte, de sanatate ori cele de viata, cu componenta de acoperire a riscului de somaj.

Totodata, UNSAR a continuat seria campaniilor de educare si constienzare. In august, am lansat campania #ANTIGHINION, o initiativa menita sa puna in lumina reflectoarelor superstitiile, ca parte a cotidianului, iar in contrast - asigurarile, ca metoda dovedita de a combate ''ghinionul'' si efectele sale. Iar in noiembrie am lansat cea de-a doua editie a campaniei de informare #gatapentruVIATA, dedicata asigurarilor de viata si sanatate, cu focus pe tineri si cu o abordare inedita.

Ce asteptari aveti de la 2021? Cum vedeti evolutia activitatii in industria de asigurari?
A.M.: Traim o perioada fara precedent si intreaga economie se redeseneaza. Situatia este inca volatila, dar consideram ca increderea va fi cuvantul de ordine pentru anul viitor. Am vazut inca de anul acesta ca anumite segmente, precum asigurarile de sanatate si cele pentru locuinte, au avut parte de un mai mare interes din partea consumatorilor. Pandemia i-a facut pe romani sa se gandeasca mai mult la solutii pentru a face fata situatiilor neprevazute, iar aceasta tendinta probabil ca va continua si in 2021.

Suntem in continua legatura cu autoritatile si cautam constant solutii pentru a raspunde nevoilor in schimbare ale consumatorilor, luand in considerare de fiecare data sustenabilitatea acestor actiuni.

Mai multe raspunsuri pe aceste subiecte, si nu numai, gasiti in Editia Speciala a Revistei PRIMM Asigurari & Pensii, din luna decembrie 2020, ce a fost lansata intr-un format digital multimedia.

2.853 accesari