1asig.ro

Adrian MARIN: Daunele auto pun o presiune constanta pe profitabilitate

5 min. / 1.540 cuvinte
Asigurarile auto detin o pondere importanta in piata de asigurari, in timp ce despagubirile au consemnat, in 2019, o crestere mai accelerata decat evolutia subscrierilor, ceea ce pune o presiune constanta pe profitabilitatea companiilor, a atras atentia Adrian MARIN, Presedintele UNSAR.

PROMO


"Pe segmentul RCA, la finalul lui 2019, subscrierile s-au majorat cu 5%, in timp ce daunele platite au crescut cu 14%. Pe CASCO, subscrierile s-au majorat cu 11,7%, iar daunele - cu 20%", a explicat Adrian MARIN, prezent miercuri la dezbaterea online organizata de XPRIMM, denumita "Daunele auto - impuls spre digitalizare".

Potrivit acestuia, per ansamblu, segmentul RCA a ramas constant in ultimii 2 ani ca si prime brute subscrise, in jurul valorii de 3,6 - 3,7 miliarde lei, insa volumul despagubirilor a avut un trend crescator. Prima medie RCA e la acelasi nivel ca in urma cu 5 ani, iar despagubirea medie a urcat cu 21%.

"Industria a platit despagubiri cu peste 70 milioane EUR mai mari pentru politele RCA in 2019 fata de 2018, in timp ce primele brute subscrise au crescut cu doar 39 milioane EUR in aceeasi perioada. Despagubirile totale au ajuns la 657 milioane EUR in 2019 - care inseamna aproape 55 milioane EUR platiti in fiecare luna pentru despagubiri RCA. Anul trecut, s-au platit pe RCA despagubiri de peste 1.250 EUR pe minut. Pe CASCO, subscrierile au crescut in 2019 pana la valoarea de 2,3 miliarde lei (fata de 2 mld. lei in 2018), insa cresterea despagubirilor in ultimii 3 ani pune presiune pe industrie. Nu mai putin de 1,7 mld. lei s-au platit in 2019 doar pe aceasta linie", a prezentat Presedintele UNSAR.

El a atras atentia ca profitabilitatea apasa pe intregul business, in conditiile in care rata combinata pe segmentele auto a ajuns la 122,1% pe CASCO si la 108,2% pe RCA.

In cadrul dezbaterii, Adrian MARIN a puncta faptul ca "pandemia de COVID-19 a schimbat intreaga paradigma: industria de asigurari s-a mobilizat intr-un timp record in aceasta perioada bazandu-se intocmai pe comunicatiile online.Spre exemplu, in ceea ce priveste relatia cu clientii, printre multe altele, am diversificat si imbunatatit solutiile digitale pentru achizitia de asigurari, dar si pentru autoconstatarea daunelor".

"Asadar, poate ca una dintre principalele oportunitati ale acestei perioade este dezvoltarea accelerata a instrumentelor online - practic in acest domeniu vom "arde" cateva etape, in beneficiul clientilor", a adaugat el.

Cititi aici principalele declaratii din cadul dezbaterii online "Daunele auto - impuls spre digitalizare".

424 accesari