ATE Insurance, Bucuresti - Unde ma asigur? - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 XPRIMM Newsletters 
 PRIMM - Asigurari&Pensii 
 Insurance PROFILE 
 Anuarul Asigurarilor 
 XPRIMM Insurance Report 



1 EUR = 4.7284 RON
1 USD = 4.2575 RON










RFI

Unde ma asigur?

Arhiva

ATE Insurance, Bucuresti


Dan STOICESCU
Director General
Adresa: Sediu Central - Calea Grivitei nr. 24, Cladirea Mindbank, et. 5, sector 1
Localitate (Sector): sector 1
Judetul: Bucuresti
Telefon: 021.310.68.11; 021.310.68.14
Fax: 021.310.68.15

XPRIMM: Cat de puternic a fost impactul crizei economice asupra pietei asigurarilor in anul 2009?
Dan STOICESCU: Apreciez ca segmentul asigurarilor de viata a fost afectat intr-o masura mai mare decat cel al asigurarilor generale, lucru reflectat in mod fidel de publicatia dvs., atat prin analize pertinente, cat si prin cifre relevante. Datorita crizei economice, este de asteptat ca rezultatul net cumulat al industriei asigurarilor in anul 2009 sa reprezinte o pierdere de peste 100 mil. EUR.

XPRIMM: Cum vedeti evolutia pietei asigurarilor in anul 2010? (in contextul unei prelungiri a crizei economice)
D.S.: Pentru anul in curs, anticipez o continuare a descresterii volumului de prime brute subscrise cel putin in primul semestru, precum si disparitia unor jucatori din piata. In fond, criza economica este un factor de accelerare a procesului de "selectie naturala", evidentiind si acutizand carentele acumulate in timp datorita strategiilor hazardate adoptate de unele societati de profil.

XPRIMM: Care este in acest moment cea mai stringenta problema a pietei de asigurari din tara noastra? (cu exceptia crizei economice)
D.S.: In opinia mea, cea mai stringenta problema a pietei asigurarilor este auto-reglarea. Ma refer in principal la renuntarea la practica de dumping, care este una din principalele cauze ale rezultatelor negative inregistrate ani la rand de industria asigurarilor, precum si la alinierea societatilor de asigurare la standarde minime de subscriere a riscurilor. Cu alte cuvinte, concurenta ar trebui sa imbrace alte forme, bazate pe know-how si calitatea produselor de asigurare oferite, acesta constituind mult-asteptatul semn de maturizare a pietei asigurarilor din Romania.

XPRIMM: Care vor fi, in opinia dvs., consecintele intrarii in vigoare a legii asigurarii obligatorii a locuintelor asupra pietei de profil?
D.S.: Cunosc destul de bine modelul dupa care s-au inspirat initiatorii legii, acesta preluand modelul turcesc. Nu am informatii recente despre ponderea volumului de prime subscrise in Turcia pentru asigurarea obligatorie a locuintelor, insa stiu ca in anii 2004-2005 gradul de penetrare al acestei forme de asigurare era in jur de 60%. Ca atare, nu intrevad consecinte spectaculoase asupra pietei de profil pe termen scurt si chiar mediu, mai ales in contextul actual al crizei economice.
   
XPRIMM: Cum a evoluat segmentul corporate in 2009? Dar cel de retail?
D.S.: Din informatiile pe care le detin, segmentul corporate a inregistrat in 2009 o scadere mai putin accentuata fata de segmentul de retail. Asigurarile nu au constituit o prioritate pentru populatie nici inainte de declansarea crizei economice, deci era de asteptat ca ponderea segmentului de retail sa se diminueze pe fondul scaderii puterii de cumparare si al nesigurantei generate de criza economica. De asemenea, scaderea dramatica a finantarii de catre banci a achizitionarii si construirii de locuinte a contribuit la diminuarea segmentului de retail.

XPRIMM: Considerati Bucurestii ca fiind o piata saturata din punct de vedere al concurentei?
D.S.: Bucurestiul este departe de a fi saturat din punct de vedere al concurentei, in pofida faptului ca piata este dominata de marii jucatori. Semnalele pe care le receptam ne indica existenta unor segmente de piata (in special a unor domenii de activitate cu grad inalt de specializare), care solicita produse de asigurare considerate inca atipice pentru piata romaneasca si care nu sunt satisfacute de oferta curenta. De asemenea, sectorul bancassurance se afla abia in faza incipienta, avand un mare potential de dezvoltare. Ca atare, consider ca este suficient loc pe piata bucuresteana pentru jucatori de talie mica, capabili sa ofere atat produse traditionale de asigurare, cat si produse "de nisa".    

XPRIMM: Este oportuna, in acest moment, o extindere a fortei de vanzare? Credeti ca situatia economica aduce noi oportunitati in a gasi oamenii pentru a lucra in asigurari?
D.S.: Reconversia profesionala este un exercitiu extrem de dificil, care implica eforturi si cheltuieli substantiale, fara sa dea garantia obtinerii rezultatelor scontate. Din aceasta perspectiva, cred ca recrutarea fortei de vanzare gata formata este preferabila.  

XPRIMM: Ce oportunitati vedeti pentru activitatea companiei dvs. pentru urmatoarea perioada?
D.S.: Speram ca mult-asteptata relansare a creditarii achizitionarii si construirii de locuinte sa se produca anul acesta si sa aiba efecte benefice asupra rezultatelor societatii noastre. De asemenea, avem perspective pentru o implicare mai activa in asigurarea unor proiecte de constructie atat cu caracter privat, cat si public. O alta oportunitate pe care o percepem tot mai clar este deschiderea manifestata de unii brokeri locali fata de societatile de asigurare care sunt capabile sa ofere solutii inovatoare si sa raspunda prompt solicitarilor. Nu in ultimul rand, colaborarea initiata anul trecut cu ATEbank Romania pe linie de bancassurance are perspective promitatoare de dezvoltare si diversificare prin implementarea altor produse cu componenta de asigurare de viata, pe langa asigurarea atasata facilitatii de overdraft pe care o vindem in prezent.

XPRIMM: Care este structura portofoliului in acest moment? A suferit aceasta modificari ca si consecinta a crizei economice?
D.S.: Structura portofoliului societatii noastre nu s-a modificat in mod semnificativ, asigurarile din clasa Property & Engineering continuand sa aiba ponderea principala. Anul trecut am obtinut autorizatia pentru practicarea asigurarilor auto CASCO, ponderea acestora in portofoliu nedepasind insa 5-6%.
 
XPRIMM: Cum apreciati rezultatele obtinute de companie in anul 2009? Cum se prezinta acestea daca ne raportam la rezultatele din 2008?
D.S.: Pot afirma ca efectele crizei economice au condus la diminuarea cresterii preconizate a volumului de prime brute subscrise pentru anul 2009, aceasta fiind doar de 140% (exprimat in lei, comparativ cu anul 2008). Aceasta crestere poate parea consistenta, insa trebuie avut in vedere rezultatul modest inregistrat in anul 2008. In ceea ce priveste numarul politelor emise in 2009, acesta a fost aproape dublu fata de cel al politelor emise in 2008.
 
XPRIMM: Care sunt obiectivele principale pentru compania dumneavoastra in acest an? (Volum total a intermedierilor, structura personal etc.)
D.S.: Cel mai important obiectiv al societatii noastre este dezvoltarea si diversificarea colaborarii cu ATEbank Romania, colaborare ale carei baze au fost consfintite anul trecut prin semnarea unui contract de servicii si, ulterior, a conventiei de bancassurance mentionate mai sus. In paralel, facem demersuri pentru stabilirea unor relatii de colaborare cu alte banci, in principal grecesti, precum si cu unii brokeri locali care isi manifesta interesul de a conlucra cu o companie mica si cu actionariat solid. In ceea ce priveste personalul, am reusit sa completam structura reglementata prin normele CSA si vom face noi angajari numai in masura in care volumul si diversificarea activitatii vor justifica acest lucru.


Publicat pe 16.02.2010





PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM