ASITO KAPITAL, Bucuresti - Unde ma asigur? - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 XPRIMM Newsletters 
 PRIMM - Asigurari&Pensii 
 Insurance PROFILE 
 Anuarul Asigurarilor 
 XPRIMM Insurance Report 



1 EUR = 4.7216 RON
1 USD = 4.2706 RON










RFI

Unde ma asigur?

Arhiva

ASITO KAPITAL, Bucuresti


Valentin MISOV
Director General
Adresa: Str. Elena Vacarescu, nr. 100 A
Localitate (Sector): sector 1
Judetul: Bucuresti
Telefon: 021.230.09.62; 021.230.04.63
Fax: 021.230.35.08

XPRIMM: Cat de puternic a fost impactul crizei economice asupra pietei asigurarilor in anul 2009?  
Valentin MISOV: Criza a afectat tot mediul de afaceri din Romania, scaderea dramatica a productiei industriale, caderea vanzarilor auto si implicit a leasingului sunt numai cativa factori pe care i-am putea aminti si care au afectat piata asigurarilor. Daca ar fi sa ramanem in registrul sec al cifrelor, in anul trecut  piata asigurarilor din Romania s-a contractat cu aproximativ 10%.

XPRIMM: Cum vedeti evolutia pietei asigurarilor in anul 2010? (in contextul unei prelungiri a crizei economice)
V.M.: Anul 2010 va fi un an cel putin la fel de greu ca si anul 2009. Spun "cel putin la fel de greu" pentru ca inceputul anului 2009 a avut o anumita inertie. Daca ne gandim numai la nivelul somajului actual care continua sa creasca putem observa ca actualul context economic este complet nefavorabil unei dezvoltari sustenabile.

XPRIMM: Care este in acest moment cea mai stringenta problema a pietei de asigurari din tara noastra? (cu exceptia crizei economice)
V.M.: Rata daunalitatii auto care a crescut foarte mult pe fondul eliminarii obligativitatii "trecerii pe la politie", a constatului amiabil si a crizei. Primele doua cauze sunt cunoscute si recunoscute de toata lumea, ultima  este totusi cea mai sensibila. Criza a determinat cresterea infractionalitatii - in speta a fraudelor in asigurari.

XPRIMM: Cum a fost receptat sistemul bonus-malus de catre clientii dumneavoastra? Care este opinia dvs. referitoare la acesta?
V.M.: Daca va referiti la RCA (desi nu practicam aceasta linie de business) consideram ca este o masura de bun augur care in timp va aduce beneficii societatilor de asigurari si implicit va educa asiguratii.
In ceea ce priveste produsul CASCO, sistemul bonus-malus este o practica uzuala pentru majoritatea societatilor de asigurari din piata. Din pacate, pana in prezent acest sistem poate fi aplicat doar clientilor proprii (cei cu istorie in companie). Speram ca intr-un viitor apropiat, proiectul de creare a unei baze de date comune inceput anul trecut si pe care l-am sustinut inainte sa ia nastere va fi operational si vom depasi si aceste constrangeri.

XPRIMM: Care vor fi, in opinia dvs., consecintele intrarii in vigoare a legii asigurarii obligatorii a locuintelor asupra pietei de profil?
V.M.: Inainte de toate, consider ca aceasta lege este foarte necesara Romaniei. Din pacate, a fost perceputa de catre guvernanti ca o masura de protectie sociala dar sunt convins ca toate problemele care sunt acum se vor corecta  pe masura ce Legea va fi aplicata. Sunt adeptul "Rau cu rau, dar mai rau fara rau" sau "o lege perfectibila este mai buna de cat lipsa ei".

XPRIMM: Cum a evoluat segmentul corporate in 2009? Dar cel de retail?
V.M.: Avand in vedere contractarea economiei, acest lucru s-a resimtit mai mult in     zona corporate, pentru ca companiile lucreaza pe bugete, iar dupa cum stim cu totii , primele masuri care se iau pentru contracararea efectelor crizei sunt cele privind  reducerea cheltuielilor (de personal, carburanti, teleon) si pentru ca toate acestea sunt in general nesemnificative se trece si la reducerea cheltuielilor cu asigurarile. Din pacate, timpul cand asigurarea afacerii si a propprietatii pe timp de criza va fi considerata o masura prociclica si de aceea necesara se lasa deocamdata asteptat.

XPRIMM: Considerati Bucurestii ca fiind o piata saturata din punct de vedere al concurentei?
V.M.: Din pacate piata asigurarilor din Romania si implicit din Bucuresti este o piata concurenta dar imatura. Inainte de criza exista lupta pentru cota de piata iar apoi criza a condus la o subscriere neprofesionista (cote mult prea mici fata de expunerea la risc) acest lucru vazandu-se cu ochiul liber daca ne raportam la pierderile care s-au acumulat in ultimii ani.
Referitor la potentialul de crestere, acesta exista si este chiar foarte mare intrucat, datorita influentei companiilor multinationale, nivelul de intelegere a necesitatii unei asigurari este mult mai ridicat. Un argument forte al potentialului ridicat de crestere a asigurarilor il reprezinta forta economica a Bucurestiului.

XPRIMM: Este oportuna, in acest moment, o extindere a fortei de vanzare? Credeti ca situatia economica aduce noi oportunicati in a gasi oamenii pentru a lucra in asigurari?
V.M.: Daca  ne gandim la faptul ca actuala criza a creat un moment oportun pentru a cauta oameni, consider ca este total gresit. Oamenii valorosi, profeionistii indiferent de situatia din companie trebuie pastrati. Asa ca raman in discutie doar oportunistii care, la fel ca si in politica, migreaza foarte usor si fara scrupule. Asigurarile sunt un domeniu in care este foarte important ca forta de munca sa fie calificata. Desi nu am auzit sa existe disponibilizari in masa pe aceasta piata, consider ca daca au existat s-au facut numai cu personalul mai putin pregatit de care oricum nu are nevoie nimeni.

XPRIMM: Ce oportunitati vedeti pentru activitatea Companiei dvs. pentru urmatoarea perioada?
V.M.: Avand in vedere ca in 2010 dupa estimarile specialistilor economia a atins deja "fundul sacului" putem spune ca asa cum apar ghioceii dupa o iarna cumplita , asa apar acum si primele semne de revigorare a  economiei si de aceea ne vom focusa pe segmentul corporate.

XPRIMM: Care este structura portofoliului in acest moment? A suferit aceasta modificari ca si consecinta a crizei economice?
V.M.: Structura la finele trimestrului I 2010 arata dupa cum urmeaza:
- Personal accident        2,33%
- Cargo            6,82%
- Property and CAR        70,74%
- Liability            11,40%
- Casco            8,43%
- Nave                0.28%                

As putea spune ca a avut loc o usoara modificare a structurii ca urmare a procesului de asanare a portofoliului CASCO. Ponderea acestei clase a scazut de la 11,82% la 8,43%. In acest sens, ne-am stabilit ca sarcina principala reducerea ratei daunalitatii chiar cu riscul de a ne reduce volumul subscrierilor pe aceasta clasa de asigurari. Totodata ne-am propus sa compensam eventualele reduceri de subscrieri prin cresterea primelor subscrise deoarece la inceputul anului in curs ne-am confruntat cu o serie de tentative de fraudare pe segmentul CASCO. O pondere importanta in reducerea ratei daunalitatii revine masurilor de combatere a infractionalitatii in acest domeniu.

XPRIMM: Cum apreciati rezultatele obtinute de Companie in anul 2009? Cum se prezinta acestea daca ne raportam la rezultatele din 2008?
V.M.: Desi am obtinut o crestere cu 15% a primelor brute subscrise, daunele foarte mari pe CASCO ne-au condus catre un rezultat financiar negativ. Daca exercitiul financiar pe anul 2008 s-a incheiat cu un profit net de 641.342 lei in anul 2009 s-a inregistrat o pierdere neta de 1.577.934 lei.

XPRIMM: Care sunt obiectivele principale pentru Compania dumneavoastra in acest an? (Volum total a intermedierilor, structura personal etc.)
V.M.: Anul 2010 este anul in care ne-am intalnit cu o situatie mai speciala si anume  o reducere dramatica a tuturor cheltuielilor rezultand astfel un buget de austeritate. In urma propriei analize am facut un plan operational care are ca obiectiv obtinerea unui profit de circa 1.100.000 lei. Am fost desemnati de actionarii nostri reprezentantii lor pentru asigurarea business-ului si a activelor clientilor lor din Uniunea Europeana, astfel incat sa poata oferii asigurari la pachet.
Pana in prezent am subscris prime de peste 4 mil. USD de pe piata europeana. Acest lucru ne permite sa stabilim un obiectiv de crestere a subscrierilor cu peste 20% fata de anul precedent. Ne-am propus de asemenea sa devenim cea mai eficienta companie de pe piata avand ca indicator "productivitatea muncii".
In ceea ce priveste colaborarea cu intermediarii, brokerii sunt cei mai apropiati parteneri ai nostrii. Referitor la acest aspect putem spune ca este un an in care am schimbat abordarea cu parternerii nostrii - companiile de brokeraj - in sensul de a creste calitatea subsrierii. Stim foarte bine ca ei reprezinta interesul asiguratilor si respectam acest lucru, dar daca ei nu vor face nimic in sensul de a-i educa pe asigurati, in ritmul actual al pierderilor pe care-l inregistreaza piata, este posibil ca in cativa ani sa nu mai existe al treilea partener cheie al acestei ecuatii - ASIGURATORUL.
Nu sunt de loc pesimist, sunt doar intrigat de atitudinea unor brokeri. Spun toate acestea pentru ca in loc sa mergem pe incredere am fost pusi in situatia de a combate tentative de frauda.
Analizand rezultatele obtinute pe primul trimestru al anului in curs, putem afirma cu incredere ca obiectivele stabilite pentru anul 2010 vor fi realizate.


Publicat pe 10.05.2010





PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM