1asig.ro

ASF a lansat un nou portal destinat reclamatiilor

ASF a creat si pune la dispozitia consumatorilor un nou portal electronic destinat imbunatatirii modului de instrumentare a petitiilor online. Printre noile facilitati se afla posibilitatea urmaririi stadiului solutionarii petitiilor si schimbul rapid de informatii pe marginea acestora.

PROMO


Astfel, incepand de vineri, 07.10.2016, ora 16:00, toate petitiile online se vor primi exclusiv prin intermediul noului portal, disponibil la adresa https://portal.asfromania.ro/, de la data si ora mentionata, formularul utilizat pana acum nemaifiind disponibil. 

Depunerea unei petitii in noul portal presupune crearea unui cont de utilizator, prin accesarea optiunii "inregistrare-cont" din pagina principala si completarea datelor de identificare necesare. Conturile vor fi validate de personalul ASF, devenind active doar dupa verificarea datelor introduse.

"Daca nu doriti sa va creati un cont de utilizator in portal sau nu puteti, din motive tehnice, sa accesati facilitatile puse la dispozitie de acesta, puteti transmite petitii, in continuare, pe adresa de e-mail: office@asfromania.ro sau prin depunere directa la registratura ASF", precizeaza Autoritatea.

Gasiti aici mai multe detalii.

ASF a primit, in total, in primul semestru al anului 2016, 9.129 de petitii, in scadere cu 0,84% fata aceeasi perioada a anului trecut. Din total, 88,99% au avut legatura cu piata asigurarilor, 8,49% cu cea a pensiilor private si 2,52% cu piata instrumentelor si investitiilor financiare, a anuntat institutia.

Numarul petitiilor aferente asigurarilor s-a cifrat la 8.124, in usoara crestere, de 0,38%, fata de acelasi interval al anului precedent. Din acestea, au fost inregistrate in mod unic pe petent, analizate si solutionate 4.960 de petitii, in scadere cu 2,75% fata de semestrul I al anului 2015.

Prin PETITIE (Reclamatie sau Sesizare) se intelege cererea, reclamatia, sesizarea formulata in scris ori prin posta electronica, prin intermediul careia o persoana fizica sau juridica, care detine cel putin una din calitatile de consumator de servicii sau produse financiare nebancare, investitor pe piata instrumentelor si investitiilor financiare (piata de capital), persoana pagubita respectiv contractant sau beneficiar al unei asigurari sau pensii private isi exprima nemultumirea cu privire la activitatea entitatilor reglementate, autorizate si supravegheate de ASF pe piata de asigurari, pensii private, respectiv instrumente si investitii financiare (piata de capital).

ASF mentioneaza ca, "in situatia in care nu ati ajuns la o intelegere amiabila cu furnizorul dvs. de servicii financiare (entitate reglementata, autorizata si supravegheata de A.S.F.), va puteti adresa ASF, iar petitia dumneavoastra, insotita de documente doveditoare, se va solutiona in termenul legal de 30 de zile de la data inregistrarii. In situatia in care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai amanuntita, se poate decide prelungirea termenului cu cel mult 15 zile".

Astfel, ASF poate constata daca un furnizor de produse si servicii financiare nebancare isi indeplineste obligatiile asumate prin contractele incheiate sau daca sunt necesare masuri suplimentare de supraveghere si control. In acest fel, activitatea de solutionare a petitiilor (reclamatii sau sesizari) reprezinta o parghie suplimentara prin care ASF protejeaza interesele indreptatite ale consumatorilor, dar si o importanta sursa de informatii pentru munca de supraveghere si control.

Petitia se poate transmite ASF prin servicii postale, la sediu, prin e-mail sau prin formularul online alaturat (formularul va transmite automat un e-mail catre departamentul cu atributii in solutionarea petitiilor). Prin telefon, ASF acorda asistenta de specialitate consumatorilor, in relatia autoritatii cu publicul, insa nu se pot inregistra petitii.

Depunerea petitiilor in scris la sediul ASF se poate face in cadrul programului de Registratura al institutiei. Pentru restul metodelor de transmitere a petitiilor, in cazul in care acestea au fost formulate si transmise in afara programului de lucru al ASF, inregistrarea lor se realizeaza in urmatoarea zi lucratoare.

Pentru a va putea rezolva problema cat mai eficient, inainte de a depune o reclamatie in atentia ASF, este important sa cunoasteti detalii privind formularea petitiilor si solutionarea acestora.

4.823 accesari