1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

ANAF: 77.000 persoane fizice si 67.000 juridice, inscrise in Spatiul Privat Virtual

Spatiul Privat Virtual al Fiscului are aproape 144.000 de utilizatori, dintre care 67.000 sunt persoane juridice, se arata intr-un comunicat de presa transmis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

"In prezent, serviciul dispune de aproape 144.000 de utilizatori, dintre care 67.000 sunt persoane juridice, iar restul persoane fizice. Atragem atentia, pe aceasta cale, ca neinrolarea in Spatiul Privat Virtual poate antrena contribuabilii, atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, intr-o zona de risc", arata ANAF.

Conform ANAF, de la 1 iunie, serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil atat pentru persoanele fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin imputernicit.

Persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica se pot identifica in Spatiul Privat Virtual cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica, certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica, cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica si cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica.

Prin Spatiul Privat Virtual, contribuabilii au acces la declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii, cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea.

In plus, acestia mai au acces la acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea, documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea, registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani si altele.

Conform ANAF, serviciile de comunicare electronica, respectiv, Comunicarea prin "Spatiul privat virtual" si Comunicarea prin serviciul "Buletinul informativ" sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.