ALLIANZ-TIRIAC, Sucursala Hanul lui Manuc, Bucuresti - Unde ma asigur? - Asigurari - Totul despre...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 XPRIMM Newsletters 
 PRIMM - Asigurari&Pensii 
 Insurance PROFILE 
 Anuarul Asigurarilor 
 XPRIMM Insurance Report 



1 EUR = 4.7284 RON
1 USD = 4.2575 RON










RFI

Unde ma asigur?

Arhiva

ALLIANZ-TIRIAC, Sucursala Hanul lui Manuc, Bucuresti


Dragos VOICA
Director Sucursala
Adresa: Sucursala Hanul lui Manuc, Bd. Unirii nr 33, bl. A2, parter
Localitate (Sector): sector 3
Judetul: Bucuresti
Telefon: 021.303.82.41; 021.303.82.42
Fax: 021.313.29.52

XPRIMM: Cat de puternic a fost impactul crizei economice asupra pietei asigurarilor in anul 2009?
Dragos VOICA: In 2009, principalul impact al crizei economice s-a manifestat asupra leasingului si al vanzarilor de autovehicule noi. Totodata a fost afectata credibilitatea asigurarilor de viata, mai ales a celor unit-linked. Impactul nu ar fi trebuit sa se manifeste la nivelul de profitabilitate al pietei.

XPRIMM: Cum vedeti evolutia pietei asigurarilor in anul 2010? (in contextul unei prelungiri a crizei economice)
D.V.: In 2010, efectele crizei se vor propaga catre segmentul corporate si apoi catre retail. Tot mai multe firme vor inregistra scaderi ale cifrelor de afaceri, vor disponibiliza personal si vor intra in criza de lichiditati. N-ar fi o surpriza sa reapara barterul. Veniturile la bugetul de stat se vor reduce fata de anii anteriori. Totodata, vor trebui operate reduceri de costuri in ceea ce priveste cheltuiala publica. In acelasi timp, primele care vor avea de suferit vor fi investitiile. Singura linie de bussiness (cu cifre semnificative) care va inregistra cresteri este RCA-ul.

XPRIMM: Care este in acest moment cea mai stringenta problema a pietei de asigurari din tara noastra? (cu exceptia crizei economice)
D.V.: Profitabilitatea. Actionarii nu vor mai fi tentati de obtinerea de cota de piata asociata unor pierderi. Avem o sansa buna sa readucem piata asigurarilor la un rezultat final agregat pozitiv.

XPRIMM: Cum a fost receptat sistemul bonus-malus de catre clientii dumneavoastra? Care este opinia dvs. referitoare la acesta?
D.V.: In conditiile in care tarifele practicate de societatile de asigurari variaza pentru acelasi risc de la simplu la mai mult decat triplu, efectul introducerii sistemului bonus/malus este doar unul psihologic. Este laudabil insa faptul ca sistemul CEDAM functioneaza.

XPRIMM: Care vor fi, in opinia dvs., consecintele intrarii in vigoare a legii asigurarii obligatorii a locuintelor asupra pietei de profil?
D.V.: Trecand peste implementarea pe care nu o vad intr-un orizont de timp prea apropiat, asigurarea obligatorie va conduce la cresterea vizibilitatii si penetrarii asigurarilor in Romania. Din punct de vedere valoric insa, efectul initial va fi minim. Totodata, posibila aparitie a unor riscuri catastrofice in primii ani de activitate ai PAID va pune la grea incercare noul sistem. Se poate intrevedea si un efect negativ legat de renuntarea la asigurarea facultativa in contextul aparitiei celei obligatorii. De asemenea, cultura si proasta intelegere a riscurilor asigurarte poate conduce la confuzii de genul celei binecunoscute: "daca am CASCO la ce-mi mai trebuie RCA". Consider ca peroanele care detin polite facultative nu ar fi trebuit obligati sa o subscrie si pe cea obligatorie.

XPRIMM: Cum a evoluat segmentul corporate in 2009? Dar cel de retail?
D.V.: In anul 2009, segmentul corporate si-a reanalizat cu atentie nevoile de asigurare cu scopul clar de reducere a costurilor. La randul nostru, ne-am concentrat pe retentia clientior. Pe segmentul de retail am reusit cresterea numarului de clienti.

XPRIMM: Considerati Bucurestiul ca fiind o piata saturata din punct de vedere
al concurentei?
D.V.: Atat timp cat Bucurestii reprezinta 50% din piata asigurarilor din Romania nu putem vorbi de saturatie, existand oricand loc pentru noi competitori.

XPRIMM: Este oportuna, in acest moment, o extindere a fortei de vanzare? Credeti ca situatia economica aduce noi oportunicati in a gasi oamenii pentru a lucra in asigurari?
D.V.: Extinderea fortei de vanzare proprii (angajati) nu este oportuna; contextul actual insa poate fi valorificat pentru atragrea de forta de vanzare pe baza contractelor de mandat.

XPRIMM: Ce oportunitati vedeti pentru activitatea Sucursalei/Agentiei dvs. pentru urmatoarea perioada?
D.V.: Oportunitatile vin din imaginea companiei pe piata: un brand national si international puternic, seriozitate in tratarea daunelor. Teoretic in contextul unei situatii economice dificile, asiguratul ar trebui sa aleaga un partener puternic.

XPRIMM: Care este structura portofoliului in acest moment? A suferit aceasta modificari ca si consecinta a crizei economice?
D.V.: Structura portofoliului Sucursalei curpinde 69% - asigurari auto, 27% - asigurari de tip property, respectiv 4% - alte forme de asigurare. Ponderea politelor auto creste constant pe fondul majorarii tarifelor la RCA, cat si datorita crizei care afecteaza celelalte linii de asigurare. Inainte de a se renunta la asigurarea auto se renunta la property.

XPRIMM: Cum apreciati rezultatele obtinute de Sucursala/Agentie in anul 2009? Cum se prezinta acestea daca ne raportam la rezultatele din 2008?
D.V.: Rezultatul obtinut de Sucursala Hanul lui Manuc in 2009 a fost unul bun, respectiv s-a realizat planul pe segmentul asigurarilor generale in procent de 101% in conditiile in care acesta a fost cu 16% mai mare decat ce s-a realizat in 2008. Din punctul de vedere al asigurarilor de viata lucrurile nu au stat la fel de bine, realizarea fiind de doar 65%, in conditiile in care un cont important de grup nu s-a mai reinnnoit.

XPRIMM: Care sunt obiectivele principale pentru Sucursala/Agentia dumneavoastra in acest an? (Volum total a intermedierilor, structura personal etc.)
D.V.: Pe segmentul asigurarilor generale, obiectivul Sucursalei este din nou unul ambitios, respectiv cu 15% mai mult decat ce s-a realizat in anul anterior 2009. La nivel de vanzari, cresterea trebuie sustinuta pe liniile de asigurari CASCO si RCA, cu o atentie deosebita pentru segmentul de retail. Realizarea bugetului in structura prognozata ar insemna ca asigurarile auto sa reprezinte 73% din totalul portofoliului, fata de 69% in 2009.


Publicat pe 11.05.2010



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM