ALLIANZ-TIRIAC, Sucursala Drumul Taberei, Bucuresti - Unde ma asigur? - Asigurari - Totul despre asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 XPRIMM Newsletters 
 PRIMM - Asigurari&Pensii 
 Insurance PROFILE 
 Anuarul Asigurarilor 
 XPRIMM Insurance Report 



1 EUR = 4.7216 RON
1 USD = 4.2706 RON










RFI

Unde ma asigur?

Arhiva

ALLIANZ-TIRIAC, Sucursala Drumul Taberei, Bucuresti


Iulian RUICU
Director Sucursala
Adresa: Sucursala Drumul Taberei: Str. 1 Mai, nr. 15, bl. C3
Localitate (Sector): sector 6
Judetul: Bucuresti
Telefon: 021.440.09.23; 021.440.09.74
Fax: 021.440.29.46

XPRIMM: Cat de puternic a fost impactul crizei economice asupra pietei asigurarilor in anul 2009?
Iulian RUICU: Consider ca 2009 a fost pentru piata de asigurari un an de stagnare temporara a evolutiei cu care ne obisnuisem in ultimii ani, cand an de an ne asteptam la cresteri considerabile ale primelor brute subscrise . Acest lucru se datoreaza in primul rand segmentului "life" care a avut cea mai mare importanta in stabilirea acestui trend descrescator.

XPRIMM: Cum vedeti evolutia pietei asigurarilor in anul 2010? (in contextul unei prelungiri a crizei economice).
I.R.: Estimez ca in anul 2010 putem vorbi din nou de o crestere a pietei de asigurari in Romania, daca bineinteles, si asiguratorii vor constientiza cat mai curand necesitatea dezvoltarii unor produse in concordanta cu realitatea economica din tara - si aici ma refer in primul rand la produse destinate segmentului retail, care ar putea contracara diminuarile de portofolii in ceea ce priveste corporate-ul.
 
XPRIMM: Care este in acest moment cea mai stringenta problema a pietei de asigurari din tara noastra? (cu exceptia crizei economice).
I.R.: Asa cum am mai spus-o si intr-un interviu mai vechi, datorita luptei acerbe intre "jucatorii din piata" de a obtine cu orice pret cota de piata, s-a ajuns de multe ori la o diminuare exagerata a primelor de asigurare si la o scadere a atentiei acordate procesului de subscriere, fapte care au condus la diminuarea calitatii serviciilor oferite clientilor de anumite companii de asigurare. In plus, odata cu aceasta criza, s-a putut observa o crestere a numarului de fraude si tentative de fraudare.

XPRIMM: Cum a fost receptat sistemul bonus-malus de catre clientii dumneavoastra? Care este opinia dvs. referitoare la acesta?
I.R.: Pentru clientii anumitor societati de asigurare acest sistem bonus-malus nu este o noutate, clientii ALLIANZ-TIRIAC numarandu-se printre clientii "educati". Personal, consider ca acest sistem va duce la o responsabilizare a asiguratilor si, in timp, la o micsorare a discrepantelor intre actualele tarife practicate in piata, impunand asiguratorilor stabilirea unor preturi corecte, bazate pe o rata a daunalitatii  reale si transparente .

XPRIMM: Care vor fi, in opinia dvs., consecintele intrarii in vigoare a legii asigurarii obligatorii a locuintelor asupra pietei de profil?
I.R.: Cu siguranta aceasta lege va contribui la "educarea" populatiei avand un rol important in ceea ce priveste cresterea gradului de constientizare a riscului. Totodata, constituie un prilej de vanzare cross-selling, de imbunatatire a comercializarii politelor facultative pe aceasta linie de business.

XPRIMM: Cum a evoluat segmentul corporate in 2009? Dar cel de retail?
I.R.: Segmentul corporate a fost in scadere fata de anul 2008, deoarece pe fondul crizei economice, tot mai multe firme, orientate fiind pe reducerea costurilor, au recurs la  diminuari ale sumelor asigurate, la solicitarea fransizelor si uneori chiar la renuntarea la asigurare. In ceea ce priveste retail-ul, chiar daca asiguratii au devenit mai atenti in alegerea produsului, din punctul de vedere al pretului, putem vorbi totusi de o stagnare, sau poate o usoara crestere a numarului de clienti. Acest lucru se datoreaza faptului ca, odata cu criza, a crescut si numarul furturilor, oamenii constientinzand necesitatea acoperirii acestor riscuri prin intermediul produselor de asigurare.

XPRIMM: Considerati Bucurestii ca fiind o piata saturata din punct de vedere al concurentei?
I.R.: Clar, la nivelul Bucurestiului putem discuta de o concurenta acerba, fapt care, paradoxal, in loc sa fie constructiv, de multe ori s-a dovedit a fi in detrimentul clientilor, deoarece prin scaderea nivelului de prima si a calitatii procesului de subscriere, au fost direct afectate si serviciile oferite asiguratilor de anumite companii.
 
XPRIMM: Este oportuna, in acest moment, o extindere a fortei de vanzare? Credeti ca situatia economica aduce noi oportunicati in a gasi oamenii pentru a lucra in asigurari?
I.R.: Avand in vedere ca segmentul retail joaca un rol important in procesul de redresare a pietei asigurarilor, cu siguranta o extindere a fortei de vanzare este necesara, iar nevoia unor castiguri suplimentare pentru potentialii colaboratori, poate fi un argument hotarator in procesul de recrutare.   

XPRIMM: Ce oportunitati vedeti pentru activitatea Sucursalei dvs. pentru urmatoarea perioada?
I.R.: Aceasta perioada poate fi oportuna pentru dezvoltarea fortei de vanzare, prin acordarea unei atentii deosebite asupra procesului de recrutare si selectie, precum si pentru crearea de noi parteneriate cu brokerii locali.

XPRIMM: Care este structura portofoliului in acest moment? A suferit aceasta modificari ca si consecinta a crizei economice?
I.R.: In acest moment, portofoliul sucursalei este constituit cu preponderenta din asigurari auto (aproximativ 70%), acest lucru datorandu-se, nu neaparat crizei, ci agentilor si brokerilor cu care am incheiat colaborari in ultima vreme, acestia dispunand de un portofoliu axat pe segmentul auto.

XPRIMM: Cum apreciati rezultatele obtinute de Sucursala in anul 2009? Cum se prezinta acestea daca ne raportam la rezultatele din 2008?
I.R.: Pot afirma, ca dotorita efortului unitar si continuu depus de intreaga "echipa ALLIANZ-TIRIAC Drumul Taberei", am reusit sa compensam mereu pierderile datorate negocierilor "la sange" la reinnoirea politelor, si scaderii ratei de reinnoire, prin incheierea unor noi polite de asigurare. Acest lucru a fost posibil si datorita dezvoltarii fortei de vanzare, in special a  canalului alternativ celui de vanzari directe, format din agenti si brokeri. Toate acestea au facut posibil ca intr-un an 2009 cu atatea probleme, sa avem rezultate excelente, inregistrand o majorare a primelor brute subscrise cu 50% fata de anul 2008.

XPRIMM: Care sunt obiectivele principale pentru Sucursala dumneavoastra in acest an? (Volum total a intermedierilor, structura personal etc.)
I.R.: Pentru acest an ne-am propus ca printr-o preocupare continua a dezvoltarii fortei de vazare, sa ne atingem toate obiectivele cantitative si calitative stabilite de companie, si chiar mentinerea trendului crescator din anul 2009.


Publicat pe 08.06.2010



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM