1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

ACCENTURE: 5 previziuni pentru industria de asigurari in 2022

Pentru multi dintre noi, noteaza ACCENTURE, intrarea in noul an inseamna stabilirea unor rezolutii pentru o mai buna sanatate, dar si pentru bunastare. Fie ca este vorba de afaceri sau de viata personala, trebuie sa luam in considerare scenariile care ne pot ameninta sau sustine succesul. Industria asigurarilor nu este diferita.

Anul trecut, pe vremea aceasta, lumea era nerabdatoare ca vaccinul COVID-19 sa puna capat pandemiei si sa elimine nevoia de distantare fizica si de restrictii de calatorie. Cu toate ca am observat o oarecare usurare, au aparut noi variante, ceea ce necesita vigilenta noastra continua in ceea ce priveste controlul raspandirii virusului.

In ciuda incertitudinii continue, redresarea economica continua si ea, cu o crestere a PIB-ului mondial estimata, in 2022, la 4,9%. Aceasta crestere a PIB-ului ar sugera ca urmeaza o cerere mai mare de produse si servicii de asigurare.

ACCENTURE arata ca, dupa cum puncta si in raportul "Insurance Revenue Landscape 2025", se asteapta ca veniturile globale ale industriei de asigurari sa creasca la 7,5 trilioane de dolari, pana la sfarsitul anului 2025. Iata, in opinia ACCENTURE, 5 scenarii pe care trebuie sa le ia in considerare asiguratorii ce doresc sa obtina o parte din aceste venituri in 2022.

1. Vehiculele electrice se vor dezvolta ca un segment de crestere pentru asiguratori

Se asteapta ca piata globala a vehiculelor electrice sa creasca de la 171 miliarde de dolari in 2020, la 725 de miliarde de dolari in 2026 - o crestere CAGR de peste 27%. Pana in 2030, e de asteptat sa existe 115 milioane de vehicule electrice pentru flote la nivel global. Aceste vehicule - autoturisme, camioane etc. -, intra pe piata globala a asigurarilor exact in momentul in care rata de crestere a primelor auto existente incetineste pe piete importante, precum SUA, Marea Britanie, Germania si China.

Aceasta este o oportunitate de crestere e nu doar un joc de substitutie pentru scaderea primelor auto traditionale! Clientii cu vehicule electrice vor avea nevoi suplimentare, cum ar fi capacitatile de incarcare la domiciliu si accesul rapid la statiile de incarcare atunci cand sunt departe de casa. Asiguratorii inovatori, centrati pe client, care prezinta aceste tipuri de produse si servicii cu valoare adaugata vor avea un avantaj competitiv - intr-un sector de risc care ocupa un loc important pe majoritatea agendelor ESG si de sustenabilitate!

2. Riscurile sustinute legate de lantul de aprovizionare si de gestionarea stocurilor vor accelera reinventarea produselor

Perturbarea lanturilor de aprovizionare provocata de pandemia COVID-19 va continua, probabil, si in 2022. Dar perturbarile asociate pentru intreprinderi si frustrarile pe care le provoaca ar putea sa se atenueze odata cu reinventarea produselor traditionale de asigurare a transportului de marfa si a marfurilor. Digitalizarea comertului transfrontalier si proliferarea senzorilor si a altor tehnologii IoT (Internet of Things), precum si tehnologii conectate in lanturile de aprovizionare permit accesul in timp real la datele privind riscurile. Advanced Analytics si Inteligenta Artificiala le permit acum asiguratorilor sa ofere solutii de atenuare si gestionare a riscurilor si sa automatizeze plata despagubirilor atunci cand este necesar.

Astfel de oferte de asigurare s-au accelerat in 2021, pe masura ce transporturile pretioase de vaccinuri impotriva COVID-19 si-au croit drum in intreaga lume. In 2022, ar trebui sa ne asteptam sa vedem tot mai multi asiguratori aplicand aceste inovatii pe scara mai larga si mergand dincolo de despagubiri pentru a-si ajuta clientii sa abordeze riscurile operationale de baza.

3. Urmeaza o reglare de conturi in ceea ce priveste preturile si profitabilitatea property

Presiunile inflationiste agraveaza acum problemele mai sistemice ale modelelor de risc bulversate si ale cerintelor de capital in crestere, care au dus deja la cresterea preturilor asigurarilor property. In SUA, rata anuala a inflatiei a atins, in noiembrie 2021, 6,8% - cel mai mare nivel din ultimele 4 decenii. Se asteapta ca urmatoarele doua decenii sa genereze cresteri abrupte atat ale primelor, cat si ale concentrarii riscurilor din cauza evenimentelor catastrofale legate de schimbarile climatice si de o urbanizare mai mare pe pietele emergente. 2022 este anul in care se vor face socotelile in materie de preturi si profitabilitate pe segmentul property.

4. Modelele de operare in asigurari se vor adapta la schimbarile seismice

Industria asigurarilor functioneaza acum pe linia de falie a doua placi tectonice: COVID-19 si Great Resignation. In 2022, presiunile si schimbarile pe care acestea le genereaza vor forta asiguratorii sa intrerupa modelele de ucenicie de lunga durata pe care industria s-a bazat pentru calificarea in functii esentiale, cum ar fi cererile de despagubire si subscrierea. De asemenea, acestea exacerbeaza luptele actuale pentru a atrage si a pastra talentele in roluri esentiale pentru transformarea fortei de munca in domeniul asigurarilor, cum ar fi tehnologia, analiza si actuariatul. Asiguratorii vor avea nevoie intotdeauna de oameni. Dar, cu mai putini lucratori, au din ce in ce mai multe nevoie de oameni abilitati de masini, transformand modul in care se face munca, indiferent de cine o face sau unde.

5. Resetarea fluxului de lucru de subscriere

Asiguratorii sunt pregatiti sa vada ca investitiile lor in transformarea digitala si in platforme cloud din ultimii doi ani dau roade sub forma reducerii costurilor si a unor noi afaceri. In 2022, vom vedea programe de transformare care vizeaza reducerea ratelor de cheltuieli si cresterea profitabilitatii prin cresterea eficientei proceselor si a eficacitatii deciziilor in subscriere. Desi procesele si deciziile de subscriere eficiente sunt esentiale, platformele de subscriere ale majoritatii asiguratorilor nu pot face fata volumului si complexitatii datelor necesare. Asa cum spunea si Michael REILLY (ACCENTURE), "avem nevoie de o a treia generatie de platforme de subscriere... in esenta, o platforma Big Data adaptata la subscriere."

Construirea de rezilienta, in 2022

Intampinam anul cu speranta. Dar speranta nu este o strategie. Peisajul riscurilor se schimba. Impactul specific va varia pentru asiguratori in functie de portofoliul lor de afaceri si de pozitionarea pe piata. Dar planificarea bazata pe scenarii este esentiala pentru ca strategia de afaceri sa fie rezistenta in fata incertitudinii atat in 2022, cat si dupa aceea.

Articolul ACCENTURE este disponibil AICI.