Studiul subliniaza ca 1 din 4 soferi din SUA considera ca drumurile de astazi sunt mai sigure decat cele de dinainte de pandemie. Cu toate acestea, tot mai multi respondenti au declarat ca, in timp ce conduc, isi folosesc telefoanele mobile in moduri deloc sigure, incluzand:
- Scrierea de mesaje text sau e-mail-uri (26%, in crestere comparativ cu pre-pandemie - 19%)
- Verificarea conturilor de social media (20%, in crestere comparativ cu pre-pandemie - 13%)
- Realizarea de fotografii sau clipuri (19%, in crestere comparativ cu pre-pandemie - 10%)
- Shopping online (17%, in crestere comparativ cu pre-pandemie - 8%)
"Volumul traficului a fost mai scazut in primele zile ale pandemiei, ceea ce e posibil sa le fi oferit soferilor un fals sentiment de siguranta. A crescut numarul soferilor neatenti la volan, dar datele colectate de catre produsul nostru telematic IntelliDrive mai arata si ca a crescut si numarul soferilor predispusi la viteza. Pe masura ce restrictiile de calatorie sunt ridicate, este critic sa reducem viteza si sa fim concentrati la volan, eliminand distractiile", a declarat Chris HAYES - Second Vice President of Workers Compensation and Transportation, Risk Control, Travelers.
De asemenea, acelasi studiu mai arata si ca tot mai multi oameni ar putea simti o crestere a presiunii de a fi in permanenta disponibili pentru locurile lor de munca. Astfel, anul acesta, 48% dintre managerii de business au declarat ca se asteapta ca angajatii sa raspunda frecvent la apelurile, textele sau e-mail-urile legate de job, comparativ cu 43% inainte de pandemie.
In aceste conditii, 1 din 4 participanti la "2021 Travelers Risk Index" a spus ca, in timp ce se afla la volan, a raspuns la apeluri sau texte legate de job, indicand urmatoarele motive:
- 46% au declarat ca au crezut ca ar putea fi ceva urgent
- 29% au spus ca, daca n-ar fi raspuns, s-ar fi suparat supervizorii
- 22% au precizat ca nu au reusit sa se inchida mental si sa nu se mai gandeasca la munca in timp ce se afla la volan