1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

2016 - An remarcabil pe piata asigurarilor de sanatate

"Sanatatea e cel mai de pret bun al omului" spune un binecunoscut proverb. Acest lucru se vede in preocuparea romanilor pentru un stil de viata sanatos, dar si in cresterea constanta a cererii pentru asigurarile private de sanatate, in special ca beneficii extra-salariale, sustinute fiind si de majorarea nivelului de deductibilitate. In acest context, in 2016, au aparut jucatori noi pe piata, in timp ce companiile de asigurari existente si-au diversificat portofoliul de produse de acest tip.

"Segmentul asigurarilor private de sanatate se afla, de cativa ani, pe un trend pozitiv, trend care va continua si in urmatorii ani. Desi inca au o baza mica de volum si inca nu sunt vizibile ca si pondere, asigurarile voluntare au un potential extraordinar pe termen lung. Conform datelor oficiale, in 2015 comparativ cu anul 2014, asigurarile de sanatate (clasa BII) au inregistrat o crestere cu peste 10%", a declarat Adina GHENCIU, Director Departament Operatiuni si Colaboratori Externi Viata si Sanatatate in cadrul ALLIANZ-TIRIAC Asigurari.

Potrivit acesteia, la nivelul portofoliului ALLIANZ-TIRIAC, segmentul asigurarilor private de sanatate a crescut de sase ori in ultimii patru ani, ajungand la circa 30 milioane lei in prezent. "Desi cererile pe acest segment cresc de la an la an, cheltuielile Romaniei cu asigurarile private de sanatate reprezinta inca un procent foarte mic - de sub 0,10%, respectiv de circa 56 de ori mai mic fata de media europeana. Evident, pana cand rata de penetrare a acestor asigurari va creste la un nivel semnificativ, mai sunt pasi importanti de facut, dar exista optimism in aceasta privinta", a adaugat Adina GHENCIU.

Si Emilia BUNEA, CEO, METROPOLITAN Life, arata ca, de la inceputul anului si pana in prezent, piata de asigurari de sanatate si-a continuat trendul care se prefigura in primele luni din 2016. "Aproape toate companiile de asigurari au urmarit diversificarea portofoliului de produse, mai ales in contextul in care, la inceputul anului plafonul de deductibilitate pentru asigurarile de sanatate a crescut la 400 euro pentru angajator. Toate aceastea, avand in vedere faptul ca in 2015 asigurarile de sanatate au inregistrat o crestere de aproximativ 10% fata de 2014, in contextul accesului limitat al asiguratorilor la servicii medicale din reteaua publica, sistemului greoi si birocratic de decontare sau lipsa de educatie financiara".

"In ceea ce priveste dinamica pietei, putem observa o crestere a cererii pentru beneficii extra-salariale, precum asigurari de viata sau serviciile medicale", a adaugat Emilia BUNEA.

De aceeasi parere este si Calin MATEI, Director General Adjunct, GROUPAMA Asigurari. "Segmentul asigurarilor de sanatate se afla pe un trend ascendent constant, iar, in ceea ce priveste GROUPAMA Asigurari, numarul contractelor a crescut cu aproximativ 35% fata de 2015. La acest rezultat au contribuit mai multi factori, printre care se numara importanta din ce in ce mai mare acordata de companii pachetelor de beneficii extra-salariale si cresterea plafonului de deductibilitate incepand din 1 ianuarie 2016", a afirmat acesta.

Calin MATEI considera ca persoanele cu venituri medii si peste medie au inceput sa constientizeze importanta asigurarilor voluntare de sanatate si a calitatii serviciilor medicale de care pot beneficia accesand aceste produse.

"Asigurarile private de sanatate sunt produse financiare intrucat companiile de asigurari ofera resurse financiare pentru accesarea serviciului medical si nu serviciul medical propriu zis", a explicat Sorin MITITELU, Presedinte Directorat, BCR Asigurari de Viata. "Evolutia de pe primele noua luni ale pietei asigurarilor de sanatate confirma cresterea interesului clientilor pentru asemenea produse financiare. Cresterea continua sa fie,in termeni statistici, relativ impresionanta, insa o crestere consistenta nu poate sa apara mai devreme de 2-3 ani de zile, respectiv dupa realizarea unei mase critice de asigurati care acceseaza un asemenea produs", a declarat Sorin MITITELU.

BCR Asigurari de Viata chiar a lansat, in noiembrie a.c., in parteneriat cu CAMPION Broker, un nou produs de asigurare de sanatate, care ofera resurse financiare in caz de imbolnavire sau accident direct asiguratului sau furnizorului de servicii medicale in contul asiguratului.

Noi jucatori pe piata

Printre companiile care au intrat in acest an pe piata asigurarilor private de sanatate se numara EUROINS Romania. "Ca parte a strategiei sale de business, EUROINS cauta sa exploateze noi nise in piata asigurarilor, cu obiectivul de a atinge, pe termen mediu si lung, un portofoliu cat mai echilibrat. Produsul EuroProtect este o parte a acestui efort de rebalansare si permite accesul la servicii medicale de calitate la peste 485 de parteneri", a precizat Mihnea TOBESCU, Director General, EUROINS Romania.

"In prezent piata asigurarilor de sanatate din Romania este in crestere, astfel incat observam ca in ultima perioada tot mai multi angajatori renunta la abonamentele medicale si achizitioneaza asigurari de sanatate. Ne asteptam ca trendul ascendent al pietei sa se mentina si in perioada urmatoare deoarece prin intermediul asigurarii voluntare de sanatate, asiguratii beneficiaza de acoperiri extinse, de specialitati medicale multiple, de personal medical variat, dar si de accesul la o retea de furnizori medicali la nivel national", este de parere Mihnea TOBESCU.

De asemena, NN Asigurari de Viata a intrat pe piata asigurarilor de sanatate in luna aprilie a.c. De altfel, asigurarea de sanatate este unul dintre principalele motoare de crestere ale business-ului companiei in acest an. Fiind lansate in trimestrul doi din 2016, asigurarile de sanatate au reprezentat peste 20% din business-ul nou realizat in primele noua luni, trendul urmand sa se pastreze pana la finalul anului, conform estimarilor companiei.

Continuarea articolului poate fi citita pe site-ul Revistei PRIMM - Asigurari&Pensii, aici.